Kommentarer:

1 Malys Krok:

Litt av et kunstverk! Artig! -Margit-

2 SoF:

Konstigt var ordet!



Glad onsdag önskar SoF på OO!

3 Maria Lundmark Hällsten:

Inte bara konstigt...knepigt också :-)

4 fru Vallmo:

Verkligen konstigt och man blir lite fundersamt vad konstnären vill säga! Coolt!

5 4U2:

Ja, konstig konst i bild!

6 Pialotta:

Här fodras det en förklaring, Erik.. Vad är detta för konstig konst.. Inget jag skulle vilja ha i min närhet precis;)

7 Marianne:

Konstig konst. Det ser mer ut som om någon tappat lite skräp på väg mot sopstationen.

8 Anemonen:

Konstigt var det här. Något som krälar fram i naturen. Ja vad är egentligen konst? Kul att man kan klassa mycket som konst.Ha de!

9 Eva:

En rörande rymmande varelse?

10 fru Vallmo:

Hej igen,

Sv: Jag kallar skulpturen för "källarbarn" eftersom det står i vårt sjukhus i källaren. Skulpturen är skapat av Lena Kriström Larsson 1985 och vårt Lanstinget (Västernorrland) köpte den för att "piffa upp" barnavdelningen, men effekten blev tvärtom, barnen blev rädda. ;) Så nu står den stackarn i källaren.

11 Birgitta - FOTO chip:

En stiliserad mätarlarv tror jag :) väldigt konstig konst ha ha

12 Tant Marit:

Ja du... Vad skall man säga? Konstig konst är det i alla fall, jag ger upp att försöka "förstå" den! ;-)

13 Erik "Semlan":

Tack så mycket för kommentarerna.

Nu har jag fått in ett annat inlägg i bloggen, fuku-zilla-konstinstallation. Där finns förklaring till rörbitarna. :-)

Kommentera här: