Kommentarer:

1 Eva:

Sista bilden ser ut som en om den har ett stup ner i trekanten ... I den bilden fastnade jag

2 Maria Lundmark Hällsten:

Fina bilder, gillar den sista mest.

3 Monica o Jacob:

Vilken härlig bild på Zumenhuset den måste jag visa för hon som äger stället;-)))

Älskar svartvitt det blir lite barndomsnostalgi över bilderna.

Ha en skön söndag;-)))

4 Monica:

Jag igen Musik o Foto är tio i topp, varför inte uppleva ungdomen igen med lite juste musik;-)))

5 Barnens Hjältar:

Fin triss Erik, Stockholm är vackert!

6 Linnea:

En så fin triss, gillar alla tre väldigt mycket. Tonen i den sista, Zum Franziskaner, m.m. Men stupet på torget tar nog ändå priset.

Ha en bra vecka/Linnea

7 Marie-Louise:

Så vackert. Den sista bilden var så cool, jag missade tyvärr det där konstverket på Sergels torg.

8 Nett:

Vacker triss i tiden, Stockholm är inte bara huvudstaden, det är en vacker stad även i svart / vitt :)

9 Tinefis:

Snygg triss!

Kul att få se lite av huvudstaden. =o)

Ha en bra vecka

10 Tant Marit:

Oj, OJ, vilken mystisk sista bild... HUR kunde det bli så? med en avgrund som öppnar sig...

Fint trissat!

11 Cina via Gizmo:

Älskar den översta bilden.. Den är riktigt häftig

12 Monkan:

Fint med stadsbilder, passar ju utmärkt som monokroma. Jag gillar ju bilder på hus så första bilden blir min favorit.

13 Susanne:

Konstverket på sista bilden är verkligen fascinerande! Bra fotat. :-)

14 Linda Åkerström:

Husbilden fångade både mitt och mina barns intresse. Det är både fin och spännande på något sätt.

15 Jah Hollis:

Fina monokroma bilder. Zum Franziskaner har jag besökt någon gång om jag inte minns helt fel. Lite udda med Plattan i sepia och den där konstinstallationen som ser ut som ett hål, eller vad det nu är.

Misstänker att du snabbt identifierar huset i min triss. :-)

16 Lena o Tommy:

En urläcker triss. Gillar speciellt sista bilden.

17 Pialotta:

Bild nummer två.. den svängen gillar jag mest.. riktigt bra fotat, Erik :)

18 Oliver:

Hade gärna velat se installationen på "Plattan". Nu fick jag det ändå tack vare din triss. Tack för ett fint bidrag!

19 Yvonne:

Trevlig triss du bjuder på. Snyggt!

20 Ma:

Gillar Din tolkning av veckans Fototriss. Min favoritbild blir den första, även om jag inte riktigt vet var den ligger någonstans i Sthlm. Den sista känner jag dock igen...

21 Anitas Blogg - Malta:

Stockholm, Stockholm, ljuva stad. Så fina bilder du lagt in. Tycker bäst om den första. Kan ana en viss hemlängtan till min forna hemstad då kontrasten är så stor mot Malta där jag bor.

22 Pysselfarmor:

Stockholm är fantastiskt vacker!! Jag gillar "schtaaaaaaaaaan" verkligen trots mina lappländska ådror. Tycker att jag har det bästa av två världar.

superfina bilder och du det där konstverket förstår du nog att jag aldrig gick "över" eftersom jag är höjdrädd...så pass knäpp är jag ;-))

23 photoartbyanna:

Härligt stilren triss, vacker i monokromt.Kul att få se installationen på sista bilden! :)

24 Magdalena:

Fina monokroma bilder.

25 Paul Crnic:

Fina bilder.

26 Fia:

Åh, Zum Franziskaner har världens godaste wienerschnitzel!

27 Jan Helleberg:

Fin triss, det var en pampig byggnad. Tredje bilden är väldigt speciell. :)

28 anki-itte:

Du har mer ljus i dina bilder än det var i gamla bilder. Den tredje bilden är lite förvirrande, blir lite yr i huvudet av den.

29 Erik "Semlan":

Jag vill tacka för alla kommentarer. :-)

30 Elisabeth:

Snyggt! Stockholm är alltid något speciellt! Ha dé!

31 Åke Blomqvist:

Läcker triss! Sista bilden får man rysningar av :)

32 SigridfraEnget:

Väldigt snygga monokroma bilder!

Kommentera här: