Indelning - kategori




Biblioteket i Aspudden ligger centalt vid Hägerstensvägen.

Bibliotek verkar vara något som kommunerna drar ner på när det ska sparas. Rubriken "Färre bibliotek" har jag läst flera gånger i olika artiklar i pressen.
Ändå delar vi ut Nobelpris i litteratur! Nu i år var det ju en svensk författare, poeten Tomas Tranströmer som fick Nobelpriset. Då ska vi väl värna om rätten att kunna läsa böcker, eller läsa dagstidningar eller kanske lyssna på musik.
Här nyhet om att Morgongåvas bibliotek läggs ner. DN skrev om att allt fler biblioteksfilialer försvinner.

Jag är glad att biblioteket i Aspudden fortfarande finns kvar. Där har de en speciell ordning, en klassifikation. En ordning som alla bibliotek tillämpar. De har olika kategorier skulle man kunna uttrycka det.

Kategori är också temat (nummer 78 i ordningen) denna onsdag. :-)
Då tycker jag att det passar bra med ett bibliotek...


Andra tolkningar här

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

En massa nymodigheter som läsplattor mm kommer nog att ta död på boken, synd eftersom dagens digitala skrift inte har någon längre levnadstid.

Ha det bra här har vi årets första frost.

2 Pialotta:

Jag håller med Monica ovan att tyvärr tror jag oxså att de "vanliga" böckerna om ett antal år är ett minne blott.. finns kvar, men läsplattor, Ljudböcker och Internetläsning tar över allt mer.. Vi har oxså ett utmärkt bibliotek i min stad, vilket jag inte besökt på länge.. får kanske ta mig en runda dit in snart med barnbarnen om inte annat :)

3 Lena o Tommy:

passar väl alldeles utmärkt med biblioteket. Jag som är bokslukaren personifierad gillar detta:))

4 Sofie på Blogvertiser:

Hej!



Vi på Blogvertiser vill inbjuda dig till vårat nätverk av bloggar där du har möjlighet att tjäna pengar genom att skriva recensioner och omdömen åt våra annonsörer.



Efter att ha besökt din blogg tycker vi att den har ett bra upplägg och innehåll som våra annonsörer troligtvis skulle uppskatta.



Blogvertiser har i dagsläget väldigt många bloggar och annonsörer men vi är alltid i jakt på nya kvalitetsbloggar som vi kan hjälpa tjäna pengar genom vårt nätverk.



Vanligtvis så betalar en blogg post allt mellan 50-1000 kr beroende på bloggens trafik och kvalité. Annonsören bestämmer om ett ämne som du ska skriva om men det är helt upp till dig och bestämma vad du skriver och känner du att informationen inte är intressant för din blogg så kan du neka uppdraget utan några som helst problem.



Om detta låter intressant så får du gärna gå in på vår hemsida (http://www.blogvertiser.se/faq.php) och läsa lite mer om oss.



Fakta:



Du kan tjäna pengar!

Du bestämmer om du vill blogga om uppdraget.

Uppdragen kan ta allt mellan 5-30 minuter och skriva



Med vänlig hälsning

Sofie Hansson

www.blogvertiser.se

5 sn59:

Jag läste förra veckan att pappersböckerna inte går mot någon död

Personligen föredrar jag en pappersbok istället för t.ex. läsplattor

6 SigridfraEnget:

Bra tolkat!! Pappersböckerna måste leva!!

7 Artlover:

Så här det: de vill ta ifrån oss orden så de kan köra över oss med deras retorik och vara maktfullkomliga.

8 anemonen:

Ja så får det inte bli. Tänk på 50 talet när jag som barn försökte låna fler än tre böcker. Det gick inte an det för det fanns så få barnböcker. Jag vet hur det känns. Upp till kamp......

9 Anni:

Säger som anemonen: Upp till kamp! Jag vill bläddra i böcker, inte rota runt på en läsplatta ...

10 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. Biblioteken behövs! Jag tror inte boken är död.

11 Pysselfarmor:

Bibliotek yeh yeh yeh!!!

Jag har lånekort och lånar mycket både här i Tumba och i Stockholm. Boken är absolut inte död! Mina "ungdomar" (sönerna) har alltid läst mycket böcker och läser sagor nu för sina barn!



Min gröna gäst heter grön bladspindel - har googlat fram det.

12 annelie esseus:

Jag måste tyvärr erkänna att jag är en urdålig biblioteksbesökare. Jag läser en del, men köper oftast pocket. Billigt och bra, och ingen tidspress.

Och angående flygplanet, jag satt faktiskt INTE i ett annat plan, jag stod inte långt ifrån Bromma flygplats och fotade.

Fast jag önskar att jag suttit i ett!

13 ElStiffo:

Just det. Om inte böckerna är ordnade i ett visst system så är det inte ett bibliotek utan bara en BOKSAMLING.

14 Birgitta - FOTO chip:

Jag hoppas också biblioteken får vara kvar - hoppas också på kreativa lösningar för utveckling av verksamheten :)

(Min dotter bidrar inom det området)

Kommentera här: