Hembesök.


En liten glimt från mitt kök. Tisdagstema har "Hemma hos" som tema idag! Det var onekligen ett härligt radioprogram som jag lyssnade mycket på, "hemma hos" med radiopratarna Kjell Alinge och Janne Forssell.
Här ett klipp från radioprogrammet som finns på YouTube.

Men tillbaka till min vägg i köket och en inredningsdetalj jag är nöjd med.



Det syns kanske att Jan Stenmarks almanacka hänger där?

Onekligen en kalender som förgyller rummet. :-)

Helt klart en favorit sedan sent 70-tal, då jag för första gången började skratta åt hans underbara humor. En kamrat som då bodde i Gamla stan hade hans humorböcker på toaletten, bra lektyr!

Sedan dess är jag för evigt såld på Stenmarks humor (dvs jag gillar Stenmark). Under en längre tid fanns Stenmark på kultursidorna i AB och därefter var han även med i gratisblaskan City Stockholm (numera nerlagd!) ett tag. Osäker på var han finns att beskåda just för tillfället. Kanske har du sett honom i någon tidning? I så fall vore det skoj om du berättade det i en kommentar. ;-)

Finns bland annat detta Stenmark-galleri på nätet med fyra sidor med exempel på hans humor.

Så finns den här sidan på Bokus där du kan bevaka när 2012 års Stenmark-almanacka kommer ut! Den brukar även dyka upp i välsorterade "boklådor".





Fler Hemma hos hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Carina - inspirera:

Kul tema att få kika in "hemma hos"...

Underfundig text på den almanackan!

Ha en fortsatt bra tisdag.

Kramen.

2 anemonen:

Alltid lika kul att se hur andra har det. Man blir lite inspirerad.

3 Mia:

Bra mycket roligare almanacka än min L

4 Lena o Tommy:

kul med en liten titt hemma hos dig. Ha har en vanlig tråkig ICA almanacka...din var mycket roligare.

5 Elisabeth:

Jan Stenmark är bra för ansiktsmusklerna! Ha dé!

6 Pialotta:

Så kul med en sådan almanacka.. vi har en sån där tråkig reklamalmanacka detta året.. kanske blir det en egen fotoalmanacka nästa år :)

7 4U2:

Synd jag inte ser texten under bilden. Men annorlunda almanacka var det! Jag har trista kommunens som dock är bra på det sättet att alla lov, sophämtningar m.m finns med men bilderna, de undrar jag vem som tar varje år för tristare finns ej!



Sedan fick man ju se lite till: du har en anslagstavla! Vill också ha nu ! :)

8 Anki:

Almanackor är "ett måste" ((hur skulle jag annars komma ihåg :)

Är det sedan en snygg o rolig som din är de ju pricken över i:et. PS. Japp rosen är också ditmålad DS

Kramiz Anki

9 LissenTo:

Kul att hitta något man fastnar för totalt och humor behövs det massor av.



Jo solen kom och jag hann med en skön promenad på eftermiddagen, efter jobbet :-) :-)

10 Sirpa:

Ja, en almanacka är en viktig detalj och man vill ha en man trivs med!

11 Mija Blue:

Ja, jag gillar att ha 'statements' på väggarna! (Och lite lycka, hehe) Tavlan älskar jag för den hängde i min pappas sovrum när han levde, nu hänger den i mitt.

12 Klimakteriehäxan:

Stenmark är super! Själv gjorde jag almanackor med bilder på ungarna när de var små/mindre. Uppskattat.

13 Karoleen:

Stenmark är bra rolig, ja =) Har dock inte sett så mycket på senaste tiden.



Ja då, när vi är färdigflyttade kommer allt bli jättefint och jag längtar tills "piff & inrednings-stadiet" men det känns som att det kommer att få vänta ett tag... =)



Ja, både ja och nej. Vi flyttat vissa lådor direkt till vinden eftersom vi inte har någon som helst användning av dem just nu. Vissa saker får inte plats, eftersom vi flyttat till mindre. Och det betyder att vi måste prioritera och kanske till och med fundera på om vi verkligen behöver allt (vilket är ganska bra).



Ha en trevlig dag!

14 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna, och tack även för en del svar på mina frågor hos er. :-)



15 Erik "Semlan":

Glömde, det står "Det var där tågen föddes" under bilden på de två som tittar mot tunnelöppningen.

Missa inte länken i inlägget ovan till en del Stenmarkare. ;-)

16 Kerstins foto:

Han är dessvärre okänd för mig men det blir nåt att kolla upp. :)

Kul att jag indirekt påminde dig om värmeljus. ;)

Ha en fin dag, Erik.

17 Kerstins foto:

Ah, nu såg jag din senaste kommentar om tågen som föddes. Den var kul! :) Måste kolla upp honom, det verkar lovande det här. :)

Kommentera här: