Fredligt fönster


Ganska knepigt leta efter något fredligt fönster. Letat runt men har inte sett något fönster där det står pax på rutan, tyvärr. Det skulle vara bra, för pax (på latin) betyder ju fred. Jag tänkte först ta ett kyrkofönster. Men när jag tänker vidare så har ju inte religionerna varit speciellt fredliga genom historien. Tänk bara på alla krig/konflikter som verkar bero på religiösa motsättningar eller hur är det med detta egentligen!? (Kolla gärna här, säkerhetspolitik.se!)
Hur som helst valde jag bort kyrkofönstret och fann detta ganska fredliga och vilsamma fönster på Hägerstensvägen. Det får duga som mitt fredliga fönster. ;-)



Rena färgpaletten i fönstret. Bakom detta fredliga fönster finns en thaimassage.


Detta fönster får samtidigt gå med i "365 Foto 2011".



Foto nummer 341 är min tolkning på färgpalett.

(I temalistan hittar du nr 72 - färgpalett.)

Tillbaka till fönstertemat som Susanne håller i!


För först och främst är det mitt fredliga fönsterbidrag!


Fler fredliga fönster finns här

Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Helt klart ett fredligt fönster!

2 Hasse A Norge:

Morrn, på födelsedagen....



Den gamla fiskaaffören på Hägerstensvägen....



Ha de bra.



Hasse A

3 Jah Hollis:

Färgstarkt foto. Nu har man ju börjat höra diverse rykten om alla dessa thaimassageställen som blommat upp överallt i landet. Svårt att veta om det är en genuint fredlig verksamhet därinne. :-)

4 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna.

Kikar in lite kort bara...



Du bidrar med kul information, Hasse. Tack. :-)



Jag brukar tänka ungefär som du Jah Hollis, vet inte hur det är där inne. ;-)

5 Susanne:

Det ser åtminstone fridfullt ut där i fönstret med alla fåglar och färger. :)

Kommentera här: