Färgförändring.


Sinneskatten vill se färger denna fredag. Då kan det passa bra att visa samma motiv, men med drygt en veckas mellanrum. Då syns det ganska tydligt hur hösten förändrar färgerna i vår natur.



Läget just nu.



Så här såg det ut för tio dagar sedan, betydligt mindre höstfärger.

Visst är det en skillnad i färgerna?
Syns även färgförändringar bland träden på andra sidan Mälaren. :-)
Mer från en promenad jag nyligen gjorde i Vinterviken, inlägg med foton här.




Fler färgbidrag hittar du här hos Sinneskatten
!


Detta inlägg får även bli mitt bidrag till denna vecka.

Klicka dig gärna in till alla vackra bilder!

Önskar alla en trevlig helg. :-)

Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Kul att jämföra färgförändringarna!



Jag har tagit motsvarande bilder ett par veckor. Tyvärr tar nog stormvindarna de löv som är kvar nu ...



2 Inge:

Ja man kan virkelig se farveskiftet, flotte billeder af en skøn udsigt. :-)

3 Pialotta:

Höstpaletten målar om så vackert :) Ha de gott denna fredag Erik.. musiktemat är på plats.. det kan du som alltid sväva ut i ;)

4 Hanne Bente:

Utrolig flotte efterårsbiller.

Ønsker dig en god week-end.

/Hanne Bente

5 agnetha:

Jag fångade en regnbåge mellen fönsertvätten. Hade glömt kameran så det fick bli en mobilbild istället. Fast det funkande faktiskt också.

6 Leena:

Tänk att färgerna ändras så snabbt! Båda bilderna är vackra men jag gillar nästan den andra mer, med de lite mildare färgerna. Och nu håller det på att bli helt kalt i träden, inte många som är så täta som dina björkar. Imorse var det minusgrader och ishalt på asfalten, det var riktigt skönt att komma in i skogen där man slapp halkan.

7 Mariane:

Det er helt fantastisk at efteråret fremviser så flotte farver - og man kan få samme motiv næsten i alle farver igennem året. Flot billede :)

8 Marie Carpe Diem:

Det går fort i naturens färgskiftning just nu. Bara passa på att njuta. Trevlig fredag på dig.

9 Marit Johansson:

Ja vilket bra sätt att tolka temat, vackra bilder!

10 Jah Hollis:

Fina bilder som tydligt visar höstens framskridande.

11 Monica o Jacob:

Ja nu går det undan, en storm till så är dom kala träden, fina färger bäst gillar jag bild ett;-)

Ha en skön helg;-)))

12 Lena o Tommy:

Underbara höstfärger. Ja vilken skillnad på man ser på fotona.

13 Malys Krok:

Høsten går sin gang. Bra du fikk tatt bilde med de flotte fargene! Jeg er ikke blitt med her enda, men satt her og tenkte på om jeg skulle ta meg tid til å legge ut et bilde, Får se... God helg til deg!

-Margit-

14 Anneli - A'la Foto:

Visst syns det skillnad men kan också tro att du har olika vitbalans på bilderna. Den ena kall och den andra varmare! :O))

Men visst har det blivit skillnad på bara några dagar, en vecka! Nästan över en natt försvann det krispiga gula och blev brungult! Lika vackert dock! :O))



Angående din fråga om jag har jobbat mycket i ps så är svaret på den frågan ganska mycket. Dock är det inget jag har gjort på just min färginläggsbild. Och nuförtiden redigerar jag nästan allt i Lightroom och bara beskär och skärper i ps. :O)



ha en skön helg!

15 Anne-Lie:

Höstens alla underbara färger.

Trevlig Helg!

16 Cecilia Artista:

Intressant att se färgskiftningarna på träden!

Om ytterligare en tid kommer nog höststormarna och bladen från träden försvinner. Lite sorgligt! Så passa på och njut nu av höstfärgerna!

17 Eli og Bella blogg:

Så vakkert, så vakkert. Her har vinden tatt mye av bladene. God helg.

18 Wenche:

Fint bilde ! God helg :0)

19 ElStiffo:

Enkelt och bra!

20 elin:

Flotte høstbilder! :-)

21 Mona:

Nu går färgändringen fort ute i naturen och ändå är det ovanligt grönt ute så här sent på året. Kul att kunna följa färgskiftningarna.

22 Marianne:

Herlige høstbilder!

Takk for titten!

23 Rimkogeren:

Ja, det er imponerende så hurtigt naturen skifter tøj for tiden.

24 Erik "Semlan":

Tack så mycket för alla kommentarer. :-)

25 Pysselfarmor:

Nu kommer jag och kommenterar hos dig...jo jag är litet sen att säga att det är snygga färger ute nu och det syns på dina fina bilder!



Jag och Sinneskatten har varit på ett stort stickevent utanför Jönköping i helgen. 48 tjejer i alla åldrar slamra litet med stickorna ;-)) Därav min garnhälsning till henne.....tänk att vi hade anmält oss till samma event! Kul att träffa henne.

26 Melusine:

Stor forskjell på bare ti dager, ja!

Høstens farger er vidunderlig flotte :)

27 Wenche:

Så flotte bilde :0)

Kommentera här: