Bra på - onsdagstema


Det här ska väl andra tycka till om och inte jag, kan jag tycka först!? Så tänker jag när Birgitta (som håller i onsdagstema) vill att vi ska visa upp;
Vad är du BRA PÅ i ditt bildskapande?




Ett kvällsfoto från stan som jag gillar på något sätt.

Vad är jag bra på med mitt fotograferande? Börjar med en parantes som kanske någon/några andra bloggare känner igen? Jag är helt klart bra på att irritera min sambo när vi gör något tillsammans och jag tar med kameran och plötsligt börjar ta foton. Jag har börjat inse att kameran måste få vila ibland. Det är bra för "husfriden" om inte annat. Men så vid andra tillfällen är hon ett par extra ögon som letar motiv tillsammans med mig, det är riktigt trevligt. (Men hon vill inte börja fotografera själv.)

Men tillbaka till frågeställningen! Vad är jag bra på? Öppnar fotoarkivet och kollar lite...
Jag vet att jag är bra på att läsa bilder, se detaljer i bilder.

Märker att jag är rätt duktig på att fotografiskt dokumentera min egen närmiljö, förorten Aspudden med omnejd.

Att ge mina blogginlägg passande foton klarar jag av bra, tycker jag avslutningsvis.

Vem vet, kanske du har märkt något, något jag kan skriva till på mitt Foto-CV? ;-)


Parkvägen ner mot Mälaren. Mycket gult i träden i Aspudden.





Fler tolkningar av "bra på" finns här


Erik

Kommentarer:

1 Anemonen:

Jag gillar, att läsa vad du skriver till bilderna. Jättebra och passande. Bild ett här tycker jag är toppen rörelsen fint fångad och nerskräpningen samt mannen som är upptagen av sin tidning tycker jag innefattar mycket av vårt samhälle. Bra jobbat en guldstjärna från mig.

2 Olle:

Känner en till som dokumenterar närmiljön Aspudden, kanske inte lika bra men......

3 Pysselfarmor:

Gillar också första bilden därför att den triggar igång fantasin...vilka är de, vad gör de, varför står killen på räcket, vilken tidning läses, det som ligger där under soffan vad är det...osv osv

ja du är himla bra på allt du skriver, men speciellt är du experten på att se små små detaljer!

4 Pysselfarmor:

shit - ingen tidning karta tror jag nu!

5 SigridfraEnget:

Jo,- du är bra på att fota nuet, vardagen, verkligheten.

6 Carpe Diem:

Helt rätt Semlan. Och se..............du är bra på jättemycket ju! Jag gillar att komma in hit och titta på dina bilder och ffa läsa dina inlägg. För du skriver alltid mycket och bra till dina inlägg. Det tycker jag d är busbra på. Ha, ha, ha. Måste säga att jag apskrattade (om det nu finns nå´t sån´t ord) när du beskriver hur irriterande din kamera kan vara för närmaste omgivningen. Jo du, precis så är det här också. Numera får jag välja........kamera eller maken på promenaden. Han är såååå trött på mig när jag lägger mig på marken, kryper ihop eller går tillbaka därifrån vi kom bara för att knäppa nå´t. Ibland lyckas jag smussla med mig Nikon ändå och då har han ju inte så mkt att säga till om. Man får ju vara smart ;-) Annars väljer jag faktiskt ensamma fotopromenader eller ihop med nå´n annan fototokig människa. Då behöver man ju absolut inte förklara sig eller be om ursäkt för att man bara måååååste knäppa lite här och lite där. Ha nu en fin onsdagkväll.

7 Birgitta - FOTO chip:

Det är ju just det anti-jante handlar om att tillåta sig se sina egna förtjänster :)

Jag håller verkligen med dig om att du är bra på att dokumentera din omgivning i bild!!

Det är självkänslans dag idag - bra va!?

Ha en fin kväll Erik!

8 anki-itte:

Du är bra på att observera omgivningen.

9 Erik "Semlan":

Tack för de vänliga kommentarerna. :-)



Visst stämmer det Olle! Tycker du tar fina bilder på Aspudden. :-) Var inte så blygsam.

Måste kika på din almanacka för 2012 när vi ses nästa gång. ;-)

Kommentera här: