Kärlekslåtar.


Kärlek. Det är ju aldrig fel med kärlek. :-)
Pialotta vill att vi väljer några låtar som tar upp kärlek. Ett ämne som mycket populärmusik behandlar, det är mycket love, love, love. Jag veknar och kapitulerar, ack den kärleken.

Jag börjar med en skön låt med Amy Winehouse "Love Is A Losing Game".


Här kan du få låten i eget fönster!


Fortsätter med en annan skön låt med Amy Winehouse, "October Song". Jag gillade Winehouse, trist att hon blev ännu en som hamnade i missbruk. Amy Winehouse blev 27 år gammal. Hon hittades död (akut alkoholförgiftning) i sitt hem i London den 23 juli i år.


Här kan du få October Song i eget fönster!



Så här på hösten från berget.

Vart tar vi vägen nu då?
Utan att jämföra allt för mycket med Amy så påminner svenska Amanda Jenssen lite om Amy.
Här framför hon fina "I Choose You".


Även Amanda kan du få i eget fönster här!

Avbryter med en annorlunda kärlekshistoria.



Här kan du se filmen i eget fönster!


Mer musik? Så klart!
Har du hört Golden Earring? En hit var "Radar Love". En personlig favorit från åren när det kom så mycket bra musik, tidigt 70-tal!


Kanske vill du ha Golden Earring i eget fönster?



En musikalisk triss. :-) Klicka så blir de större!

Här en poplåt som sammanfattar hur det ofta känns, "Addicted To Love".


Robert Palmer i eget fönster här!


Tar en poplåt jag tror ni ler åt...
Här kan vi tala om larvig kärlekslåt, men ändå klarar Paul av det. I alla fall tycker jag det fungerar.



Här kan du se "Silly Love Songs" i eget fönster.


Banalt? Ja visst! Men samtidigt så bra. Vad är fel med ännu en kärlekssång?

Tar en till Paul McCartney, "No More Lonely Nights" med David Gilmour på sologitarr (så snyggt!).




Vad kan vi avsluta med då? Om du lyssnade på förra låten, så var det mycket körer och en del "små ljud" vilket får i alla fall mig att tänka på den brittiska popgruppen 10 CC. De gjorde mycket välproducerad popmusik under .
Kanske minns du deras helt underbara bakvända kärleksballad "I'm Not In Love"?

Här får du den igen, bara att njuta!



Här har du 10CC i eget fönster!

Hoppas någon låt kan passa...


Vill du höra lite andra kärleksteman, kolla


Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Här var det mycket kärlek;-)

Golden Earring tänkte jag vilka var det tills jag lyssnade på den och kom ihåg att det var en av syrras favoriter, bra låt med fint gung.

Ha en bra dag i gråvädret;-)))

2 Mia:

10CC...........BÄÄÄÄST!!!

Meeen, jag är också en älskare av Amy, Robert och Paul..

Filmen var häftig, tycker jag L

Ja himmel vad mycket kärlek, men det är ju härligt!! :-))

3 Fia:

Här har du verkligen lyckats hitta en massa bra låtar.

4 ElStiffo:

Det blev att jag lyssnade på Paul McCartney på youtube i några timmar!

5 Pialotta:

Robert Palmer, 10CC ... Woooooooooo .. Mycket kärleksrelaterad musik hos dig och mycket text till som alltid.. du är verkligen en diggare o kunnare av musik du Erik :) Jag diggar så det ryker :) Digg it baby :) Jag ändrar lite i Musik temat från och med nästa vecka ..tanken är att klicka upp "Dagens musikfavorit" så de flesta dagar i veckan finns mitt musikval på bloggen.. vill du följa med eller bara kolla så går det fint :)

6 Pialotta:

Igen.. återvänder in för att fråga dig eller närmare påstå att det finns nu en reklamruta som jag ser över alla dina musikvideos. Jag måste klicka ner den för att se musiken. jag märkte det på mina för ett tag sedan, men valde då https i kodningarna.. då slipper man det :) Undrar om du ser reklamrutan själv här?

Kommentera här: