Uppkoppling.


Sitter framför datorn och skriver detta blogginlägg (som vanligt). Inser att jag är uppkopplad nästan varje dag. Min blogg är ju en sak, men datorn är så mycket annat också. Till stor del är det mitt "postkontor". Datorn är också min skrivmaskin och mitt fotolab. Vill jag finna fakta så startar jag ofta med en Googlesökning. Listan kan bli längre. Att använda datorn och att vara uppkopplad är en del av vardagen.     
Birgitta väljer klokt bort advent som tema och har just uppkoppling som onsdagstema, det gillar jag.
Kan tro att en del datorer och mobiler kommer att förekomma bland tolkningarna. ;-)
Kanske kan jag visa på en lite annan tolkning...
Få se om du gillar min variant?






Full fart under ventilationsjobbet ger roliga rörelsefoton.


Fick ny köksventilation nyligen, gamla var trasig. Bytet gick snabbt.
En ny uppkoppling för att få ut bland annat stekos från köket. Skulle vara bra om det fungerade perfekt nu när julmaten ska börja lagas.



Ventilationsförbättringar i köket. (Klicka så blir de två bilderna större!)
Du kan se på vänstra fotot hur bra reflexerna funkar på gula jackan.
Se till att du har reflex på dig när du går ut i mörkret!


Kryddskåpet bankas på plats igen.

Det gick fort, detta byte i vårt kök.
Jag hann nästan inte ta några foton. ;-) Men det blev något taget och det gillar jag, att kunna skapa ett vardagligt inlägg som kanske får någon att le åt min tolkning av fototemat...

Bytet av köksfläkten var tänkt att lösa problemet med det dåliga utsuget, men så blev det nu inte alls. Bristen på utsug kvarstår. :-(

Tyvärr så är det fortfarande dåligt sug i köket... enligt ventalationskillarna lär felet sitta uppe på taket!?! Problemet har bytt våningsplan, får ringa och felanmäla igen till värden. Kanske en död duva i ventilationsröret som hindrar luftflödet?
Fortsättning lär följa.

Blir mitt bidrag till både onsdagstema och också åt torsdagstemat "jag gillar".


Andra tolkningar finns dels här, 

och även...


Fler tolkningar här


Hmm, får mixa ihop Birgittas två fototeman i samma inlägg denna gång...

Erik

Kommentarer:

1 4U2:

Tjusigt! I morse gjorde jag som du och hade två teman i samma inlägg då jag också tyckte de två passade ihop.

Tänkte just på den där jackan att vad bra man syns. Har sedan jag opererade mig och måste promenera dagligen, införskaffat en extra armreflex, en "orm" men funderar på en lätt reflexväst, vi har lite fartdårar i omgivningen.

Uppkopplad fick du till på ett mycket bra sätt alltså och det glädjer ju andra när ngn blir glad. Hoppas du gläds åt mitt bidrag i det ämnet :)

(Oj vad långt det blev)

2 Lasseivomma:

Bra, liksom du så gillar jag reportagefoto. Jag lägger inte ut mina så ofta på bloggen, men gör en del sådant. Det känns bra att kunna berätta en historia med några bilder och lite text. Kan man sedan fixa två teman på samma gång så är ju lyckan stor.

Tips för ventilationen: Köp en stor fyrverkeriraket och bränn av i kanalen så flyttar nog kajorna....

Tack för din vänliga kommentar hos mig.

3 Monica o Jacob:

Bra med en text som förklarar vad som händer, hoppas ni får fart på ventilationen;-)

Varför tog jag inte bilden på halon den kunde varit både onsdag o torsdag den med.

Nej den var doftfri blomman men riktigt fin.

Ha en skön torsdagkväll;-)))

4 Elisabeth:

Hoppas du får fläkten fixad. Besvärligt när inte oset dras ut. Trevligt berättat.

5 Beppan:

Uppkopplad större delen av dygnet, både på jobbet och hemma - Vem kunde tro det för 15 år sedan...!?

Dokumentära foton är så intressanta!

6 Pysselfarmor:

Fy när det är osigt, men så påklädda killarna är fastän de jobbar inomhus ??

7 Anitas Blogg - Malta:

Här var det full fart i köket och många uppkopplingar. Kul med all text men vad trist med fläkten. Hoppas det löser sig och att det inte ligger en duva i röret. Det låter så tragiskt. Uppkopplad NÄSTAN varje dag. Lyckans dig :-) Själv sitter uppkopplad framför datorn flera timmar varje dag. Mycket för jobbets skull men även för att göra roliga saker. Som att skriva på min blogg och att fixa med bilder t.ex. Torsdagstema?? Finns det det också ! Nu finns det ju tema för alla veckans dagar. Kul men att hinna är nog värre. Fast nu kunde jag inte låta bli :-)

8 Mona:

Att vara uppkopplad via datorn är vardagsmat numera. Ibland händer det att uppkoppligen tillfälligt inte fungerar. Då får jag nästan "panik". Jag måste ju skicka det där mailet, betala den där räkningen eller beställa dom där biljetterna NU. Hur klarade man sig innan datorns intåg i hemmet?



Gillar ditt vardagsreportage. Hoppas det löser sig!

9 Mona:

Att vara uppkopplad via datorn är vardagsmat numera. Ibland händer det att uppkoppligen tillfälligt inte fungerar. Då får jag nästan "panik". Jag måste ju skicka det där mailet, betala den där räkningen eller beställa dom där biljetterna NU. Hur klarade man sig innan datorns intåg i hemmet?



Gillar ditt vardagsreportage. Hoppas det löser sig!

10 Viola:

Jag har kommit underfund med att det finns fototeman nästan varje dag. Kul att surfa runt. Dina bilder och text till Uppkopplat är mitt i prick.

Hoppas du nu får osfritt i köket.

11 SigridfraEnget:

Gillar din tolkning; av båda teman...

12 Mormor:

Hjalp det??

Det pleier som regel det. Om man husker å skru den på.

Ha en fin dag

Kommentera här: