Uppbrutet fönster.


Jag brukar delta i Susanne Hultmans roliga fototema varje helg.

[Men det senaste dygnet har det inte fungerat att komma in på hennes sida, tyvärr
. Det kommer bara upp en text om error. ;-) ]

Innan sidan försvann igår (fredag) hann jag se kommande fönstertema och det var uppbrutet. Så jag publicerar ett fönster nu, så får vi se när jag kan "lämna in mitt bidrag" på riktigt och när jag kan länka till inlägget med alla bidrag?
Det blev lördag eftermiddag som Susanne fick ordning på fönstertemat och sin blogg. Skönt. :-)


Ett foto jag tog för ett tag sedan kommer äntligen till användning. Tack för det Susanne. :-)
Först hade jag ingen aning om hur jag skulle få fram något passande foto till veckans tema...
Så kom jag att tänka på denna förstörda bakruta.
Trist när det här händer eller hur?



Tillfällig lösning på problemet?


Inser just nu att temat kan tolkas på helt annat sätt också... få se vem som gör så...?

Nu är Fönstertemat uppe igen, skönt att det löste sig för dig Susanne.
Trevlig fortsättning på helgen alla fönsterfotografer. :-)


Fler tolkningar kommer bland kommentarerna här


Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Ja, det är inget vidare att mötas av en sådan syn.

En endaste gång, på snart 25 år som jag bott i Malmö, har jag råkat ut för bilinbrott. En hyrbil som var tom så när som på tre musikkassetter i handskfacket. Tjuven som bankade rutan hade inte ens den goda smaken att sno en Motörhead-kassett. Vilken sopa. :-)

2 Hanna:

Inte kul med trasiga bilrutor, inte uppbrutna heller... Har varit med om detta, inget stulet bara en massa onödig åverkan på bilen.

3 Susanne:

Tyvärr ser man sådana uppbrutna rutor lite då och då. Tror det står en sådan bil utanför min bostad (ja, den där jag inte bor i just nu) med en förtejpad ruta.



Tur att jag fick hjälp med databasproblemet så att det blev något Veckans fönster ändå. :)

4 Klimakteriehäxan:

Det där blev dyrt ...

5 Mia:

Ja, det där är verkligen trist! Och onödigt på nåt sätt...suck

6 Bjørg Nina:

Heisann!



Endelig et trist bilde over et trist tema... det er så mange vakre bilder å se til tross for et sørgelig innhold!

Ha fine dager ;:OD)

7 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna, jag ska försöka kolla runt.

Kommentera här: