Kommentarer:

1 Cecilia Artista:

Ahh, Katarinahissen! Den är såå välbekant för mig även nu när jag sitter här i sydligaste Europa!

Jag har nog nämnt tidigare att en av mina söner jobbar i glashuset bredvid och Katarinahissen tillhör dessutom min ungdom då man ibland åkte dit upp för att titta på utsikten och svärma lite!



Jättefin bild!

2 Rantamor-På Näthinnan:

Det var ju hos siluett jag skulle kommentera och så hittade jag Beatles hos dig...

Och just denna hiss och denna restaurang har jag aldrig sett...

så det var en alldeles ny bekantskap...

om jag kommer neåt mot den stora staden ska jag besöka den...

lovar.

3 Monica o Jacob:

Hoppas den får vara kvar, men det är väl fara värt att man river den. Gondolen har jag varit på en gång i livet och det var en tjejmiddag.

Det är i alla fall inte jag, har inte använt paraply på åratal;-)))

4 anemonen:

Åh där har jag varit och dinnerat en gång för mycket längesedan. Gott och trevligt minns jag att det var.

5 Klimakteriehäxan:

Det tråkiga med Gondolen är att det kostar mer än det smakar att äta där. Det tråkiga med Katarinahissen är att resan är så kort - för det är en fantastisk vy!

6 Anki:

Åh, vilken fin siluett på Katarinahissen! Den åkte jag en gång som barn... man kanske ska göra det igen och käka på Gondolen. Måste vara en väldigt fin utsikt därifrån.

7 anemonen:

http://www.sagobygden.se/sagenplatser/agundaborg Här är en länk till Agundaborg och jag har alltid hört att hon var prinsessa, men ack vad jag bedrog mig.

Kommentera här: