Mysigt - triss.


Mysigt kan vara ganska olika saker. Det är första advent. Jag berör inte ens julpyssel och pynt för att skapa mysig julstämning, det gör säkert andra trissdeltagare. Jag letade upp lite andra foton. Plötsligt blev det svårt få ner alla olika "fotoförslag" till bara tre, till en triss.



Vädret där ute är allt utom mysigt, regn och grått och så kraftig blåst på det. Inte alla så mysigt...

Vi firade svärmor igår. Det var bara närmaste familjen som besökte henne och gratulerade på hennes 90-årsdag.
Det var trevligt och svärmor uppskattade vårt besök, speciellt att barnbarnen var med. Men efter lite firande med god smörgåstårta (som min dotter gjort) och presenter och födelsedagstårta (svärmor hade önskat sig en frukttårta) blev hon trött och ville vila. Hon var så nöjd med dagen och det syntes hur hon myste där hon låg och vilade i sängen.
När jag såg mina vuxna barn kom jag att tänka på ett gammalt foto. Det får ingå i trissen.



Dottern L. håller om sin nyfödda lillebror A på BB.

Tror lillebror kände hur mysigt det var med en storasyster. ;-)
Kan nämna att lillebror A bara är 15 timmar gammal. Första bilderna som togs på A. :-)

Att sitta och titta på solnedgången ute till havs kan vara mysigt. Efter en god middag är det en mysig avkoppling innan kvällsunderhållningen ombord på Finlandsfärjan börjar.



Njuta av en solnedgång kan vara mysigt.


Så över till ett helt annat mys. Att kunna gå till en lokal pub/restaurang som Hörnan och trivas med folk man känner är faktiskt ganska mysigt.


Fotot togs vid en "extra festlig" och mysig kväll på restaurang Hörnan.

Här landade min triss denna vecka, efter lite val mellan kattungar och "Sjöbergsmys" mm. Nu ska jag kolla in andra bidrag, andra trissar.



Många tolkningar på mysigt här

Erik

Kommentarer:

1 Cecilia Artista:

Härlig triss med tre fina exempel på mysiga stunder!

Den första bilden med de små barnen är ljuvlig!

Utsikten från färjan är så vacker och restaurangbesöket verkar vara riktigt trevligt och mysigt med lite musik därtill!

Trevlig söndag!

2 Eva:

Verklig variation på mysigt :-) Hjärtesmältande bild på barnen!

önskar dig en fin fortsättning på första advent!

3 Monica o Jacob:

Läcker triss med tre riktigt mysiga stunder.

Att bli pappa är ju stort och dottern ser riktigt stolt ut, att njuta av en solnedgång har hög mysfaktor. Sista bilden påminner mej om vårt pubgäng i Solna det var tider det, den bilden får bli min favorit;-)

Ha en skön första advent;-)))

4 Tinezza:

Tre härliga mysiga bilder. Jag gillar den härliga feststämning som råder i tredje fotot :)

5 Sister Moonshine:

Vänner och barn är väl himla mysigt. Bra trissat!

6 Misswhatsit:

Riktigt härliga bilder med hög mysfaktor! Det är viktigt att njuta av de fina stunderna. Alla tre bilderna är fina men din beskrivning av firandet av svärmor fångade mitt hjärta. :)

Trevlig helg!

7 Della:

Vilka fina "mys".

8 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



"En påse blandat" mys.



Vilken tur att du inte har så långt hem.....



Ha de bra.



Hasse A

9 Pysselfarmor:

Absolut höga mysfaktorer här och fina bilder på olika exempel på myset....

ha fortsatt skön första adventsmyyyyyyyyz!

10 Nukke:

Alla dina bilder är personliga och mysiga !!!

Det är trevligt att träffa folk och barnen väcker så fort och hur härliga små barn är ! Och att bara sitta o titta på solnedgång det är något så festligt o fint !!!

11 LEna Norgren:

Härliga mysbilder och feststämningen som du lyckats fånga är trissettan!!!!!Trots att jag älskar havet och den stillhet som du fångat på den bilden....mysigt blev det iallafall!!!!Tror att det kan vara mysigt att bli 90 år då man har barn, barnbarn och nära och kära nära sig!!!!

12 Maria Ludnmark Hällsten:

Trevliga och mysiga bilder, den översta slår ju allt.

13 Marja:

Jättefina mysbilder. Den översta är bara bäst när storasyster stolt håller i sin lillebror. Vilken tur att jag inte valde solnedgången... jag har en nästan identisk bild med din, fast tagen på färjan från Estland.:)

14 4U2:

Detta är också del av det jag kallar mys!

15 Hedwig:

Det var mys i många former, kul. Alla lika mysiga på sina egna sätt.

16 Birgitta - FOTO chip:

Vilken fint sammansatt mystriss Erik! Första bilden är helt bedårande mysig och gullig :)

17 Jan Helleberg:

Mysiga Bilder alla tre, fin solnedgång. :)

18 Cici:

Du lyckas förmedla myset i alla tre bilderna, och barnen är hur fina som helst. Solnedgången är mys på ett annat sätt och en trevlig fest mys av helt annan karaktär.

19 Monica:

Mysigt var det här. Första bilden är supermysig :)

20 Linnea:

Det blev ju en riktigt personlig triss. Tänk att svärmor fyllde 90. Häftigt. Underbar barnbild. Hörnan kan vi ju. Det älskade vardagsrummet, där lite "halvt privata" fester pågår. Havet är inte heller fel.

Tack för kommentar hos mig/Linnéa

21 Maboe:

Ja, alt dette er koselig!

22 Pialotta:

Hög mysfaktor i dina bilder Erik.. så kul att se en glimt av dina barn :) 90 år är en hög ålder.. Jag tror ni hade det riktigt mysigt med svärmor :)

23 photoartbyanna:

Fina variationer som speglar temats rikedom - och sådär mysigt så man mår bra av att se bilderna! :)

24 LenaHertz:

Tre helt olika motiv och alla tre mycket mysiga, fint. Härligt drag på den krogen.

25 Barnens Hjältar:

Bilden på barnen är helt underbar :-) Mycket hög mysfaktor där :-)

26 Gizmo:

Åhhh så mysigt... Bebis mys slår det mesta men alla bilderna var verkligt mysiga hos dig..

27 Nett:

Vilket mys, och det är mysigt som föräldrer att se ett stolt barn för sitt lilla syskon. Det är kärlek det :)

28 Paul Crnic:

Härligt.

29 anemonen:

Verkligen en mystriss och bild ett är min favorit för den andas verkligen mys.

30 Anitas Blogg - Malta:

Härligt mysig beskrivning av din svärmors 90-årsdag och så jättefin bild på barnen. Solens upp och nedgång är alltid mysig och vacker. Sista bilden tycker jag bäst om. Det riktigt lyser av okonstlad trevlig gemenskap bland vänner man trivs med. Urmysigt.

31 Linda Åkerström:

Ja det var mysiga bilder! Bebben är ju fantastisk :) Väldigt mysig.

32 Anita:

Väldigt fint sammansatt mysigt-triss, gillar hela konceptet!

33 Jah Hollis:

Där har du fångat många aspekter av detta tema. Flickan med sin lillebror är extra fin tycker jag.

34 Jah Hollis:

PS. 90 år är en aktningsvärd ålder och man må förlåtas om man blir lite trött på sitt eget kalas. Om två veckor fyller min gamla mor 92. DS.

35 Åke Blomqvist:

Fina, varma och härliga bilder i ditt bidrag!

Kommentera här: