Grå grå...


Nu börjar det så smått bli ganska grått eller hur? Mulet väder ska visas upp.
Passar väldigt bra nu när solen gömt sig. Glad att snön håller sig borta, i fjol hade vi redan haft snöbesök.
Mulet, då ser det inte så magiskt ut från Örnberget...

En liten uppdatering som gör skillnad.
Ja det tycker i alla fall jag själv.





(Kan nämna att fotot först var i färg, se lilla här under. Bara klicka på den.)




Mulet denna tisdag. Men fortfarande ganska varmt...





Här finns andra mulna tolkningar

Erik

Kommentarer:

1 SigridfraEnget:

Gillar din bild! En känsla av lugn när naturen viser upp sej så där.

2 Malys Krok:

At det er skyet er noe en må regne med, men skyene til tross, du har tatt et vakkert bilde! -Margit-

3 Artlover:

Mulet behöver inte vara helt fel, även om det är svårt att få det bra på bild. Det vilar ett lugn i landskapet här.

4 SoF:

Men ändå ganska så magiskt...i mina ögon. :)



Varmt gråväder här hos oss också.

5 Ingrid:

Vilken vacker höstbild!



Min bild är tyvärr en arkivbild och visst är det Karlsö där ute. Lilla Karlsö närmare bestämt. Jag minns faktiskt inte om det blev regn eller inte.



Ha en fin tisdagskväll!

6 Cecilia Artista:

Visst är det mulet hos dig men din bild är ändå väldigt vacker!



Du har så rätt angående bergen. Det sägs att Nerja har Europas bästa väder p g a att bergen skyndar mot nordanvindar och att molnen ofta stannar där och låter solen skina nere hos oss!

7 Monica o Jacob:

Tycker det är en hel del magi kvar, gillar diset längst bort i bild.

Ja du en vovve och en bänk där kan man sitta länge och mysa medan hunden hittar både det ena och det andra i sanden.

8 Malys Krok:

Takk for din hilsen og for at du sa at Mulet er noe skikkelig overskyet, og ikke bare skyet! Jeg var usikker på hva det egentlig betydde, Nå har jeg lagt til et bilde som kanskje er mer rett! Du kan jo se og så bedømme! Fint å lære litt om det svenske "ord og uttrykk"! Takk igjen! -Margit-

9 Rantamor-På Näthinnan:

Men konstigt nog blir dom mulna foton också riktigt snygga...

inte alltid att man fotar bäst i solen...

även om jag också trivs bäst i solen om sommaren..



Tjingeling och tack för din kommentar hos mig.

10 Gunvor:

Jag tycker din bild är skön!Vattenbilder är alltid vackra. Snyggt!Tack för titten hos mej.

11 Lena o Tommy:

Ja där var det verkligen grått och mulet!

12 Charlotta:

Trots att du visar utsikten en mulen dag är det inte alls svårt att föreställa sig hur vackert det är en solskensdag. :)

13 Pysselfarmor:

sådant där mjölkdimmsdis gör bilden vacker!

tänk så varmt det har varit idag..märkligt på något sätt - förra året var det snö nu om jag inte minns fel förståss...

14 Eva:

Vilken harmonisk bild! Mulet är inte fel :-)

15 LissenTo:

Jag är också glad att snön håller sig borta. Bara det får vara lite grönt ute. För den där gråkänslan vill jag mota bort.



Nej fick ingen mailadress. Men sade mitt bloggnamna. Trodde jag skulle redigera dessa bilder tidigare. Killarna verkade inte jätteintresserad av få bilder, heller.



Ha en fin dag imorgon. // Kram Lissen

16 Vespa Vulgaris:

Mulna bilder med en vattenspegel får ett vemodigt men vackert uttryck.

17 Mona:

Vacker utsikt även en mulen dag. Snyggt redigerat men en liten, liten touch av grönska kvar.

18 Annelie Esséus:

Åh vilken vacker utsikt, inte gör det nåt att det var mulet och dimmigt, det kan vara nog så vackert!

19 Erika:

En riktig fullträff du fått in i detta foto, så fint. Jag gillar det där lite trolska dimmiga som i en saga. Ja förra året kom första snön här den 10 Nov och det var också kallt, till skillnad från detta året och månad, men du ska se det kommer snart fallande från skyarna...skrattar...det blir väl nice det?



Vinkelevink

20 ElStiffo:

Den grå bilden är så lugn.

Kommentera här: