Fototriss - kvinnligt.


Det var manligt nyligen i fototrissen och nu är det dags att visa upp det feminina.
Jag väljer ut några foton som jag tycker fångar det kvinnliga, på olika sätt.







Börjar med en positiv och glad prinsessa.



Ingen tvekan om att det är en kvinnlig nacke.




Tre kvinnor som betyder mycket för mig, tre generationer, från höger mormor, mor och så dotter. Snart fyller mormor 90 år.





Inte lätt välja ut tre bilder, men så här blev bidraget denna kvinnliga söndag, på fars dag.


Många trissbidrag här


Erik

Kommentarer:

1 skogsfrun på dal:

Trevlig, personlig triss, nackbilden blir favorit.

2 Eva:

En fin triss! Gillar generationsbilden :-)

3 Tinezza:

Generationsbilden var fin. Något har verkligen fångat deras intresse på datorn.

4 Barnens Hjältar:

Jättefin triss, min mormor är 92 år :-)

5 Hedwig:

En riktigt bra triss, som slutar med triss i damer. Kul att även mormor intresserar sig för datorn.

6 Linnea:

En sån fin triss du har gjort Erik. En kvinnlig nacke var ju härligt kreativt. Dina tre generationer, kanon.

Tack för att du kommenterat hos mig/Linnea

7 Cecilia Artista:

Jättefin tolkning av kvinnligt!

Den tredje bilden är lite extra!

8 Mia:

Sista bilden är jätte fin.

9 Pysselfarmor:

Faller genast för tredje bilden - hoppas jag blir 90 år minst och är så där alert!

Prinsessor vurmar mina barnbarn om väldigt ofta - farmor får beställning på att sy den ena kreationen efter den andra --- långt hår avundas jag - mitt tunna mjuka lämpar sig inte för sådan snygg uppsättning...ja och därför är jag kortklippt - praktiskt så när jag har mc-hjälm också och fort går det på morgonen att dra borsten genom "lockarna"

;-))



fint trissat - bra vinklat

10 Anita:

Fina bilder, framför allt 3 generationers kvinnor.

11 Maria Lundmark Hällsten:

Fina bilder, allihop, och kvinnligt. Gillar nog också den sista bilden mest, om man nu ska välja.

12 Tant Otto:

Härlig kvinnlig triss...den sista bilden blir favorit denna gång 3 generationer kvinnor...bra där!!

13 Ingrid:

Fina bilder som verkligen avspeglar kvinnligt. Bilden är mormor är med är bäst.

14 Ingalill:

Vilken fin generations bild :)

15 Marja:

Jättefina kvinnliga bilder!

16 anemonen:

Åh vilket vackert foto på flera generationer. Gillar sista fotot och speciellt då din vackra mormor. Tänk att få blir så gammal. Min mormors mamma blev 95 så jag kan alltid hoppas. Hon gick och gick och gick och vägrade åka buss för det var så skumpigt sa hon. Ha ha jag hon var en krutgumma hon med.

17 Anitas Blogg - Malta:

Sista fotografiet värmer i hjärtat och frisyren så uppenbart kvinnlig. Tycker om din kombination av bilder.

18 Lasseivomma:

Bra triss, nackbilden fastnade jag ganska länge på. Varför är den så kvinnlig? Det finns ju män med långt hår och tunn hals, men detta är utan tvekan en kvinna. Spännande.

19 Cina via Gizmo:

Genrations bilden är helt ljuvlig.

Kvinnor i olika skeden i livet som sammanstrålar vid datorn.

20 Marja:

Hej Erik! Tack för din kommentar! Kvinnan på bänken i min triss finns i min hemstad Björneborg i Finland. Jag brukar hälsa på henne varje sommar.:) Skulle kanske ha skrivit det i texten.

21 Linda Åkerström:

Så fint! Tredje bilden är väldigt bra!

22 SigridfraEnget:

Som vanligt; snygga bilder. Gillar det sista med dom tre kvinnorna. Familjen är så viktig i ens liv...

23 Jah Hollis:

Bra triss med generationsbilden nederst som topp.

24 Pialotta:

Snart fyra generationer då kanske Erik :) Vi är fyra nu .. min mamma är 83 år och yngsta barnbarnsbarnet snart 9 månader :) Trevligt att få se lite foton från din kvinnliga sida och foto på de dina :)

25 Jah Hollis:

Namnet Anna på mitt parkeringshus har en synnerligen enkel förklaring: Det upptar hela kvarteret Anna. :-)

26 Jan Helleberg:

Vilken jättefin triss, härliga bilder. :)

27 Cici:

Gillar de två nedre bilderna bäst. Naturligt kvinnligt i alla åldrar.

28 Anni:

Oj, vilken fin triss! Gillar nacken, tänk att ett fint ljus kan göra en vardagsbild så vacker!

Generationsbilden är också fantastisk - så mycket som kan rymmas i en bild!

29 Birgitta - FOTO chip:

Jättefin kvinnlig triss! Sista bilden är hur fin som helst :)

30 Åke Blomqvist:

Fint klockrent kvinnligt tema du fångat i dina tre bilder:) Jag stack ut hakan ja! Har inte tid att laga mat, jobbar nästan dygnet runt numera, foto intresset får jag syssla med på nätterna :)(redigera och lägga in bilder) och fiskar dessutom på helger :) Min sambo och dotter gillar att laga mat. Denna vecka är dom i London så då blir det lite kökssysslor ;) Jag kom precis in till lördagsmiddagen så om ni kollar på resterande bilder på hemsidan så pressar jag potatisen jag önskade till min nyfångade öring, det blev mycket sik också, siken fryses in och den kommer jag att röka någon helg framöver... Fredagskväll åker näten ut igen, och frusna fingrar kommer åter (kallt på havet denna årstid) innan snickring tar vid hela helgen :) Söndagskväll tas näten upp och förmodligen fiskebåten också. Eftersom jag bor vid det kära och härliga havet är det en naturlig syssla för mig att fiska också... Herr Lundell vet inte hur rätt han hade i sin låt: Jag trivs bäst i öppna...

Kommentera här: