Ytor.

Nästan allt är ytor när jag börjar kolla bland mina foton. Inte lätt välja ut enbart ett foto. Sinneskatten visar upp ett hårt kvarnhjul. Under en stadspromenad fann jag en mjuk och ovanligt fin gräsyta som passar bra för en liten picknick. Flera kända byggnader finns i närheten.


Tät och klippt som en golfgreen, så mjuk så det behövs ingen filt...

När det nu byggs om på Strömparterren kan gräsmattan utanför Riksdagshuset vid Norrbro vara en bra ersättning.



Andra ytor, om du vill se fler, finns här!

Erik

Kommentarer:

1 Pysselfarmor:

Snygg gräsmatteyta och tänk vad man tar för bilder som man förr eller senare har glädje av i någon fotoutmaning ;-)

2 Monica o jacob:

Den där gräsmattan skulle jag inte tacka nej till, undrar vilken grässort dom använder.

Bra bild till temat ytor, smygfotade du eller hade du lov.Hoppas dom inte fick några gräsfläckar bara.

Ha en skön helg;-)))))

3 Photos by Storm:

Fint med det korta skärpedjupet. Och den gräsmattan får gärna flytta hit. Ha en skön helg/Lis

4 Gärdsmygen:

Gillar din tolkning av yta!

5 Pumita:

Finurlig som alltid. Smart tänkt och snyggt fotat på en yta som jag gillar skarpt! :)

6 Lissen:

Precis så tänkte jag innan jag scrollade ner, att det såg ut som en golfgreen. Måste vara i centrala stan, eftersom det är så perfekt.



Mina associantioner brukar fara iväg också.

Det var kanske sjalen, som gav dej tanken.



Trevlig helg. // Lissen

7 Jah Hollis:

En mjuk yta för folket nära maktens hårda boningar kanske.

Min bild på bänkens yta är rättvänd. Det är ryggstöden på de slingrande stensofforna. De kan ses i vänsterkant på bilden här:

http://jahhollis.blogspot.com/2011/04/veckans-fonster-124-vinklat.html

8 Tove:

Härligt grön yta! Man måste nog vara "nordbo" för riktigt förstå vad en sådan yta innebär med pick-nick och spring i benen ;D

Ha en skön söndagskväll.



Ps. Fick gå in 2 gånger för att kunna kommentera. Är det fortfarande problem?

9 Kerstin:

Åh, det ser skönt ut med frodig grön gräsmatta. Hoppas att ni har bättre väder än vi så ni kan ha lite picknick.

Kommentera här: