Utmaning på gågatan.

Inte så lätt alla gånger.
Birgitta vill se en utmaning denna vecka. Idag läste jag i DN om ett kommande världsomfattande fotoprojekt som fyra svenskar tagit initiativet till, länken här. En kommande utmaning under 2012, ännu inget datum satt men troligen en tisdag eller onsdag.
Själv deltar jag i flera fototeman på nätet, kanske även detta kommande.



Att ta foto på någon gatu-performance kan vara en utmaning!


Nej tack, det är INTE dig jag vill plåta! Passera!


Hon var så upptagen med sina shoppingkassar så hon inte märkte vad som hände där på Drottninggatan.


Äntligen! Tog själv ett kliv framåt, så kanske folk passerade till vänster om mig istället för att gå mellan mig och fotoobjektet.

Hur ofta händer inte detta?
Du har säkert fått bilder "förstörda" för att någon passerat mellan dig och fotoobjektet. Tur det inte kostar dyrbar film som det gjorde förr... bara lite tid att "delita" bort de dåliga bilderna.
Här hittar du mitt slutliga foto.

Tillbaka till det kommande fotoprojektet, här från Fotosidan.
Kanske du vill komma till en länk till fotoprojektet "En dag i världen"?
Här finns hemsidan "A Day", kolla själv!

Så får mitt bidrag bli denna gång, med en triss foton. Du kanske vill kolla fler "utmaningar"?


Fler bidrag här,

Erik

Kommentarer:

1 Erika:

Förra helgen i Stockholm råkade jag utför sådant. På en gata vilken har jag ingen aning uppträdde två Indianer med sin musik som var enastående vacker. Jag började filmade...har nog aldrig sett så många springa, gå, framför min kamera. Riktigt irriterande, sedan försökte jag få till några bilder men gav snabbt upp. De flesta tittade rakt in i kameran och trodde det var de som var motivet. Själv väjer jag undan när någon höjer upp kameran, det kallas...att tar hänsyn till den fotograferande personen.

2 Birgitta:

Intressant tolkning och tack särskilt för länkarna till det stora fotoprojektet!

Jag ska deltaga med bilder om dagen passar :)

Kommentera här: