Lite sol och grönt.

Kanske dags för lite musik så här när helgen är slut? Pialotta vill se & höra om "sol och grönt". Redan nu? Okej, jag är inte omöjlig, jag älskar när solen ger mig B-vitaminer. Tycker allt går lättare när solen skiner. :-)
Även denna söndag fick en fin avslutning, efter en i övrigt lite "rörig helg".



Kanske ska gräva lite djupare än sist i den musikaliska grytan och leta upp lite ovanligare låtar eller versioner?! Först ett nytaget foto från parken nummer ett just nu i vår huvudstad, Kungsträdgården, men det ser fint ut på många ställen i stan.


Kungsträdgården är alldeles full med körsbärsblommor just nu. Det lockar dit många besökare.


Vi börjar med en trevlig cover på "Here Comes The Sun" med Steve Harley & The Cockney Rebels.



Aldrig fel med en beatleslåt...
Se annat inlägg om gamla Sovjetunionen och hur Beatles och deras musik påverkade många ryssar. (Bara klicka på länken i texten ovan så kommer du dit!)

Jag fortsätter här med en sol-låt till, "Kissing The Sun" med gruppen The Young Gods.






Närbild på några körsbärsblommor.

En bra grund för solsken är en blå himmel...

Så jag fortsätter med Theresa Andersson som framför sin härliga version av Irving Berlins "Blue Skies" från ett liveframträdande på "Le Petit".



Vilken energi hon har, härligt att se tycker jag.

Avslutar med gruppen Guillemots som jag gillar. De har precis släppt en ny cd "Walk The River".
Låten "The Basket" är från nya skivan.



Lite rolig video och låten ger energi, tycker jag.


Mycket att göra under helgen, så jag hann inte lämna in då tyvärr. Men nu fick jag ihop inlägget.

Kanske vill du höra fler låtar om sol och grönt?
Bara klicka på loggan här under så kommer du till Pialottas tema, där finns fler bidrag!




Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Fina raketbilder och Guillemots var bra. Steve Harley hade mycket attityd och lite sångröst.

2 agnetha:

Åh vilka vackrat foton på blomande körsbärsträd. Jättevackert!!! Beatles låtar sitter fint tycker jag. Here comes the sun..... tra la.. la..la..la!

Du, när jag la ut mitt inlägg i MusikOFoto i fredags var det riktig sommarvärme, då känndes låten helrätt. Idag så fryser jag så jag skakar nu känns det som istiden är på väg tillbaka. Så några sol och gröna vyer är inte lika aktuellt idag. Men det kommer säkert snart tillbaka.

3 agnetha:

Herre jävlar nu har jag försökt att lämna komenterer två gånger men jag ser inte att det lyckas. Nu får det bli som det blir. Ha det gôtt!!!

4 Mia:

Theresa Andersson, vilken härlig tjej och artist! =)

Och vilka fantastiskt vackra bilder på körsbärsträden...gillas å det grövsta... L

5 Anni:

Visst blir man helt galen av körsbärsblommen? Kan inte sluta att fotografera...



Steve Harley måste jag leta rätt på lite godbitar från, har just botaniserat på Youtube efter andra nostalgitrippar.

Kissing the Sun var däremot lite too much för mig...

Theresa Andersson - maffig!

Och the Basket var en färgstark upplevelse!

6 Erika:

Guillemots var det enda jag tyckte var något att lyssna på, om jag nu ska tycka något alls.:)

Steve Harley hade en mycket tam röst.

Resterande var inte i mitt tycke.



Bilden på körsbärsträd är däremot fin.

7 Pialotta:

Therese .. riktigt originell både framförandet och låten:) Gullimots, en riktigt häftig låt:) Kissing the sun..inget jag lyssnar till precis,men att det kan göras videos är bevis för att det kan göras olika. Steve Harleys tappning av en låt som gjorts i många vesioner .. så där, men okej.



Just nu är det betydligt svalare i vårt land, men det kommer flera härliga dagar snart.. Körsbärbilden riktigt fin:)

Kommentera här: