Toppen!

Äntligen!
Det börjar komma lite vårblommor på Junkergatan i Aspudden. På tiden, efter denna dryga vinter.
Solen värmer mot husväggarna och olika blommor skjuter kraftfullt upp ur jorden under fjolårslöven och snön. Det är så fint när de dyker upp. Påskliljorna lär nog hinna komma innan påsk. Det gör mig inget, absolut ingenting. Välkommen vårvärme och vårsol. ;-)


Trevligt när de ljusgröna skotten kommer upp ur jorden.

Veckans tema nr 47 är "toppen", så jag väljer dessa vårblommor.



Andra toppen-tolkningar här,

Erik

Kommentarer:

1 Ika:

Härlig vårbild!

2 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



Härligt med nya blommor.

Vi får nog vänta ett tag till.

Det sitter nån på taknocken och skakar öppna kuddar....



Men du, det heter JUNKERGATAN utan "S"

Ha de bra.



Hasse A

3 Carpe Diem:

TOPPEN!!!!! Säger bara tipp-toppelli-topp!!!!

Uuuuuuuuuuuunderbart fin bild som ger mig det hopp jag faktiskt började tappa. Hoppet om att våren är på intågande om än mkt sakta. Tusen tack för detta Semlan. :-) Förresten du hade ju "din dag" härom dagen.................semeldagen ;-)

4 Erik "Semlan":

Hasse: Nu har jag ändrat adressen, tack för det påpekandet.

5 Kerstin:

Verkligen toppen! Sånt blir man så glad av att se. Jodu, min tripp upp till toppen kändes dagen efter. I vaderna! Gosse, vad dom måste vara oanvända. Känner jag efter riktigt så gör det nog lite ont än. ;) Vägen upp är en faktisk väg, men den var inte så rolig, det var omväxlande lerigt och halkigt. Toppstugan är dessvärre inget annat än en liten öppen stuga. Nåt att stå och vila i om man känner för det. Den här slalombacken finns i stan så det är inte som att vara uppe i fjällen. Men jag hade bra utsikt över stan och kände mig rätt nöjd när jag promenerade ner igen.

Ha en fin fredag du med, Erik.

6 Pysselfarmor:

Weeeeeeeeeeeee....... så underbart!

Kommentera här: