Rost.

Väder och vind tär på mycket och kan ibland ge/skapa rost. Rost kan vara vackert vilket Sinneskatten tycker och vill se mer av. Så jag behöver inte leta långt, cykeln står på balkongen och vintern har varit hård...
Rost kan också upplevas som en belastning och sänka andrahandsvärdet på bilen. Men nu över till rostfynden.


Cykellampan har angripits av rost, men lyser fortfarande.

Detta öde har säkert även du råkat ut för. Jag har glömt ta hand om en använd pensel. Ett fynd med tanke på rost-temat, men bara att slänga nu! Den som spar finner ibland mest obrukbart. Får inte glömma bort att köpa några nya penslar!


Efter fotodokumentationen bara att slänga, synd på en bra pensel!


Andra rostiga foton hittar du hos Sinneskatten!
Erik

Kommentarer:

1 Anne-Lie:

Jag hittade många rostiga föremål när jag letade rost. Bla en hammare, såg, planteringsspadar m.m.

//Anne-Lie

2 Jah Hollis:

Lampan lär ju funka, rosten till trots.

Men penseln verkar körd. :-)

Ha en fin helg. I Malmö har det varit plus sju och sol i dag. Inte illa.

3 carina/sinneskatten:

Känner igen penseln....uhj vad min pappa skällt på ,mig över att jag slarvar med penslar.

4 maja:

Oj, den var inte lite rostig;)

5 tina:

Har kört igång med Dagens blogg på min blogg just nu!

gå in & var med :D

6 Pialotta:

Rostigt o vackert:)

Klart jag kollade melodifesten:) You will be popular om du röstade på den;) Men This is my life med hårdrocksgruppen var allra bäst i kväll:)

Ett alternativt bidrag till mellon är ju Rosen med Dan-Otto, ha, ha.. se in facebooklogg;) Den tror jag hade vunnit, ha, ha..

Kommentera här: