Rofyllt (nytt).

Gör ett nytt och kanske enklare inlägg för Sinneskattens Tema fredag efter visst övervägande.
Så jag väljer det jag har nära, en plats jag besöker ofta. Visserligen från i somras, men en favoritplats året runt för att få en rofylld stund från vardagens rutiner och den storstadsstress som man lätt drabbas av. Ständigt annorlunda och alltid trevligt.


Det är härligt på Sjöberget en sommarkväll.



Ett mer nytaget foto, men även nu kan folk söka sig dit för att lapa sol.

Efter flera kommentarer som undrade så finns nu detta: Här kan du klicka och få fram inlägget som jag först kopplade till temat "rofyllt".


Fler tolkningar på rofylld finns hos Sinneskatten
.

Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Inget fel på förra inlägget, det innehöll väl en intressant problematik. Men detta är mer rakt på sak, sommar som vinter.

Ha en fin helg!

2 Anni:

Ja tänk så vi längtar efter sol och värme - minsta lilla chans så sätter vi oss där och bara njuter!



Jag var på soppteatern i onsdags - då hördes glada skratt från flera män, faktiskt fler än jag förväntade mig...



Kan rekommendera nästa helgs soppföreställningar med Adolphson och Falk, jag har redan sett den två gånger!



Och vad gäller mitt foto så fanns inget vatten nära. Sommarrodelbanan ligger precis vid gränsen mellan Tyskland och Belgien. En enda lång metallrutschkana som man åker rodel nedför, sedan blir man uppdragen och kan åka igen och igen och igen...

3 Leena:

Vatten och natur - det är väl där vi hämtar vår kraft och ro. Att sitta och titta på vatten gör mig alldeles lugn, och tankarna får utrymme ... skönt.

4 Sinna:

En härlig och vacker bild som är fylld av lugn och ro.

Ha en trevlig kväll

Sinna

5 Sinna:

En härlig och vacker bild som är fylld av lugn och ro.

Ha en trevlig kväll

Sinna

6 Rantamor:

Men varför tog du bort det förra inlägget ????



Inte för att det är något fel på detta, en rofylld plats...det ser jag.



Tjingeling.

7 Monica o Jacob:

Inget fel på Soppteater men det här är nog lite mer rofyllt, härligt att sitta vid vattnet och mysa;-)



Har nu läst svensk musik från förr, läckert vilken nostalgitripp Grodan Boll och Kaller Stropp vem glömmer väl dom;-)Jag hittade också några filmisar när jag gick igenom några kartonger från forntiden.

Mossa mossa på er alla människobarn är ju också en fras som sitter.

Ha en riktigt skön helg i kylan;-)

8 anemonen:

Lugn och ro var det här.

9 Cecilia Artista:

Vilken härlig rofylld och mysig plats! Det är något speciellt med vatten. Vi dras dit eller hur?

Ha en trevlig helg!

10 Pysselfarmor:

Här var en rofylld och skön plats att sitta på....undrar vad det var för konstigt med den andra?!

Soppteatern har härliga föreställningar och det är så annorlunda att skådespelarna behöver så litet rekvisita...

11 Agneta:

Ser ut som en härlig plats där jag säkert skulle finna ro.

12 agnetha:

Det ser verkligen både rofyllt och härligt ut din fina utkiksplats. Men jag blir lite nyfiken på vad ditt förra bidag var.

13 carina:

Ett vackert och rofyllt inlägg. Men hu vad nyfiken jag blir på det förra!

14 Kerstin:

Underbart ställe, där skulle jag trivas jag med. Det ser dessutom lika härligt ut oavsett årstid. :)

Kommentera här: