Men visst är det...?!

Jaha, så blev det ett bidrag till, ett som stämmer bättre med Pialottas intentioner med då och nu. :-)



Har nog inte alls tänkt på det tidigare, men ganska kul att Tom Petty har lyckats få med en både ung och på gång skådespelare som Johnny Depp i sin rockvideo till "Into The Great Wide Open". Sedan är det också alltid kul att se Faye Dunaway. Hon slog igenom med gangsterfilmen "Bonnie & Clyde" och senare Polanskis "Chinatown". Det finns fler skådisar som är med i videon. Som Matt LeBlanc från "Vänner" som blir "gaddad" i slutet på videon. Tänk vad man slösade med pengar på rockvideos förr som sedan visades på MTV. Men Matt LeBlanc fick nog inte några stora pengar, rena statistrollen (men kanske en del till att han hamnade i Vänner?) skulle jag tro.




Så tar jag med en nyare video med herr Petty, bara att njuta av "Jefferson Jericho Blues".




Som bonus en liten dokumentär om inspelningen av skivan "Mojo".



Personligen gillar jag dessa bakom skivan dokumentärer, kanske finns fler?




En trevlig figur. Han får vara med.

Andra bidrag här,

Erik

Kommentarer:

1 Misswhatsit:

Ett lysande inlägg med bra musik och historik!

Ha en fortsatt fin helg!

2 Pialotta:

Jefferson Jericho Blues, vilket jig .. super :) Det var ett tag sedan jag hörde Tom Petty, men han är skönsjungande ännu:)

Nu ska jag kolla ditt andra inlägg.

Trevlig, skön helg.. idag är det en riktigt fin Vårdag med solen som huvudrollsinnehavare här nere i Skåne.. ingen blåst på besök heller.. konstigt;)

3 Lena:

Tom Petty....en så mysig artist. Han har gjort många härliga låtar.

Kommentera här: