Kan ses olika.

Tisdagstema vill se vinklar denna vecka. När det gäller ett årligt orange kuvert så påstår i alla fall jag att det kan man se på från helt olika vinklar.
Det känns inte som beskedet som ligger i kuvertet är att lita på riktigt. Hur blir det när jag ska gå i pension? Kommer pengarna att finnas där? Kan jag gå i pension då jag lagligen tillåts gå i pension? Finns det plats för pensionärer då? Vad händer om pensionsfonderna urholkas på grund av en ny internationell börskrasch?
Frågorna blir lätt många. Den globala verkligheten verkar så sårbar.


Kommer jag att kunna gå i pension? När? Finns det pengar?

Tycker du min vinkling har relevans?
Glöm inte att det är fettisdag idag, den riktiga semmeldagen! :-)


Andra vinklar finns hos Tisdagstema!
Erik

Kommentarer:

1 Annelie-Singapore:

Bra vinkling!

Hoppas att IKEA har semlor idag här i Singapiore, för då ska jag allt smaska!

2 Mad World:

Många vinklar och vrår i pensionsträsket. Man kan lätt virra bort sig.

3 Monica o Jacob:

Ja det finns ju saker man kan bli gladare av än den framtida pensionen, dom har ställt till det bra.

Tur man har lite tomt så man kan ha några höns och odla lite grönsaker, lite Ryssland över det hela.

Ha en skön tisdag;-)

4 Pialotta:

Jo men du vinklar "problemet" riktigt bra, tycker jag.. så ser du, så vinklar du:) Vio får väl se den dag vi är där.. blir säkert inte alls bra eller så...

5 Cecilia Artista:

Visst kan man se pensionsfrågan från många olika vinklar. Det blir många frågetecken inför framtiden för många. Bra tolkning på temat!



Jaha är det fettisdag idag! Jag förstår att det är en högtidsdag för dig. Hoppas semlorna smakar riktigt gott!



Förresten - vet du att det är Internationella Kvinnodagen idag också? Så det finns mycket att fira!

6 Karoleen:

Kul tolkning! =)

7 Pysselfarmor:

Ja det där kuvertet är inte alls till att lita på. Jag brukar säga att jag får väl vara på gården och jaga,fiska och odla potäter och morötter ;-)



skämt åsido - jag undrar hur det ska bli för alla ungdomar framöver och framför allt det kommer att bli en kategori som aldrig får en chans att spara till sin egen pension därför att de aldrig får jobb. Vilka skillnader det kommer att bli i framtiden! Den som inget har ska inget ha och de som har ska ha mera...

8 Elisabeth:

Frågor man verkligen kan ställa sig. Bra vinkling av temat. Ha dé!

9 greenapplesphotos:

Ha,ha... undebar vinkling! Har redan intagit en semla!

10 Klimakteriehäxan:

Usch den där vinkeln i orange har jag så svårt för ...

Kommentera här: