Retro (167/365).




Foto nr 167 i utmaningen.

Onekligen några år sedan detta "retro-foto" togs.
Att uppleva musik live är alltid en angenäm upplevelse. Det undgår väl ingen vem det är som syns på fotot? En konsert för ganska många år sedan, i Göteborg.


Fann det gamla fotot i en låda...


Fotografering var tidigare ganska annorlunda mot dagens digitala teknik. Då kom inte "belöningen" så enkelt och snabbt, det var flera steg i processen, framkallning, kopiering (här kunde jag jobba en hel del, vid förstoringsapparaten) och så torkning och pressning av fotot. En hel del pyssel innan det färdiga kortet låg där framför mig.
Eller inlämning av filmrullen till fotolab och sedan stor spänning under väntan tills kopiorna kom tillbaka efter några dagar och jag bläddrade igenom bilderna, kollade hur de blev.
Visst hände det att en del foton inte blev så bra som jag trott när jag tog fotografierna. Det är lite enklare numera...


(Du hittar nr 236 - retro i temalistan.)
Erik

Kommentera här: