Regnig sommarsöndag.

Sommar. Sköna soliga dagar, men också regniga dagar. Denna söndag verkar regna bort. En drönardag, inspirationen flyter bort som pollen i regnbäckarna ner i dagbrunnarna. Då kan det passa bra med några regnlåtar till Pialottas "musiktema". Det ser dystert ut just nu, hoppas vädret snart vänder och solen börjar värma igen. :-)



Börjar med en favoritlåt. Ann Pebbles - "I Can't Stand The Rain"



Kan det sägas bättre? Jag är väl jävig... men bra är den. :-)

Fortsätter med Peter Gabriel och hans "Red Rain".



Som vanligt en snygg video.


Att sitta på en solig veranda som "Disets" är inte dumt.

Så över till en verklig ikon. Prince med sin "Purple Rain", här filmversionen.



Undrar om han kommer till Göteborg i sensommar? Prince är verkligen en av mina idoler.

Så över till en japan, Ryuichi Sakamoto, som gjort en del filmmusik och även detta lilla stycke "Rain".



(Vill du njuta i eget fönster, klicka här!)

Förvånad? Det finns en del klassisk musik som jag också gillar.

Avslutar med Bruce Springsteen och "Waitin' On A Sunny Day" där även Clarence Clemens tutar i saxofonen. Tror många sörjer Clemens bortgång.



Hoppas låten kan skingra regnmolnen. :-)


Vill du kolla in fler musikbidrag, finns här:

Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Sakamotos "Rain" tycker jag om idag. Men väderutsikterna är inte så lovande ut.

2 Anni:

Behöver jag ens säga vilket bidrag jag gillar bäst? Just nu är det ruskigt mulet hos Bossen, det lär dröja tills han ser solen igen.



Och tänk att jag somnade en gång på en Peter Gabriel-konsert ...



Kan du inte påverka bredden i dina videoinlägg? Jag gör det i html-koden, så att rutorna får plats i bloggen.

3 Monica:

WOW Ann Peebles version klår min med hästlängder.

Peter Gabriel var en riktigt mumsig kille när det begav sej, bra låt.

Prince Purple Rain är ju riktigt bra, men det fanns en låt på Lp:n som jag gillade bättre och det var When Dows Cry en låt som fortfarande reser håret på armarna.

Ha en bra dag;-))))

4 Mia:

Det är alltid trevligt att kika in här, för det har nog aldrig hänt att jag INTE hittat nån låt jag aldrig hört förr...Idag gäller det både Peter Gabriel och förstås den klassiska. Det kan vara oerhört lugnande att lyssna på klassisk musik...ELLER tvärtom! :-)

Dina regnmoln lyckades du skicka hit upp till Norrland, så tack för det... ;-))))

5 Pialotta:

Åh du, Purple rain.. en av mina alla favoriter och så Bruce så klart :)

Jag har bestämt mig för att flytta min Musikblogg till blogspot nu.. testar denna veckan så fårvi se.. den gamla Kafferasten är så himla trögladdad nu.. allt för många musikvideos som gör den så himla dryg.

Vill du va med så är du välkommen in till den nya.

Ha de gott .. här är det just nu ösregn som jag inte alls gillar.. snart Midsommar och då vill vi ha det härligt soligt..:)

Fin Midsommar till dig :)

Kommentera här: