Svalka.

Sinneskatten vill se svalka denna fredag.
Efter en varm dag är det ofta skönt ute på kvällen. Flera gånger när jag gett mig ut under dagen har jag sedan på kvällen förbannat att jag inte tagit med någon tröja eller jacka. I värmen mitt på dagen glömmer jag att packa med något att värma mig med senare samma dag/kväll. När solen slutar värma kan det bli rätt kyligt på kvällen eller det känns så i alla fall.
Men under mina promenader hem mitt i natten är det ändå svalt och skönt, och ganska ljust. Det är en fördel med vår sommar, svettiga dagar förbyts till vältempererade kvällar då man trivs. Den svalkan är skön.


Lite "lek" med nattfotot. På väg hemåt efter trevligt midsommarfirande.

När solen till sist ger vika en stund, ett par timmar under horisontlinjen kring midnatt bara, det blir ju aldrig riktigt mörkt så här kring midsommar. :-)
Nu verkar vi gå in i en period av svalare väder igen.
Men någon glimt av solen blir det nog då och då. Må så gott.


Fler tolkningar av "svalka" här!
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Kunde vara ett omslag till en sci-fi bok. Fint, jag har också lekt lite, http://elstiffo.blogg.se/2011/july/webkameran.html

2 Anne-Lie:

Ja, det är sant, det blir svalare framåt kvällen/natten.

Trevlig Helg!

3 Leena:

Ja, svalkan på kvällen är skön efter en varm dag. Fin stämningsfull bild som lockar fantasin.

4 Monica o Jacob:

Vilken läcker bild, snyggt med balkongernas siluetter;-)))

Är ju ingen älskare av tropikvärme så kvällarnas svalka passar mej lika bra som hundarna.

I natt var det snudd på tropisk värme här ute hos oss, klibbigt och eländigt.

Ha en skön helg;-)))

5 Kerstin:

Riktigt snyggt lekt! Gillar bilden med sina dramatiska färger.

Här har den sköna värmen och solen fått ge vika för hällregn, blixt och dunder.

Ha en fin fredag, Erik.

6 Anneli - A'la Foto:

En fantastiskt vacker bild som jag inte blir klok på! Det ser ju ut som snö!! Mystiskt! Men härligt!!



Ha en skön helg!

7 Anneli - A'la Foto:

Återkommer med ett svar på din fråga. Jag avskyr när det är varmt! Det är ett verkligt skitväder för mig! :O)

8 Cecilia Artista:

Spännande bild! Så skönt med en svalkande kvällspromenad!



Hos mig är det också kvavt nu och alla väntar nog på lite regn. Naturen också. Under tiden kan man ju ta ett glas kallt öl som jag också bjuder på idag i inlägget!

9 Anneli:

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/fredag-dagens-blogg.html#comment

10 jawna:

Hej! Ber om ursäkt för att jag lämnar en sån här kommentar. Men hade du velat vara en riktig pärla och lämna en röst på min klänning på Nelly.com's designertävling? Det hade varit guld värt :)



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=XwOmCWfkZmT6qSQJL2Mi2ocVMa7VYNJv8XV0s1jHb4AFJOMUGY46&third=yes#Gallery

11 Jah Hollis:

Fin bild och bra beskrivning av läget.

Glömde själv att ta med en jacka när jag for till jobbet i Kristianstad i onsdags förmiddag. När jag steg ut från jobbet natten mot fredagen hade tvådagarsvärmen förbytts i ett ganska kallt regn. Nästan lite väl svalkande. :-)

12 Ika:

Ljusa nätter, härligt och en härligt spännande bild.

13 Annelie Esséus:

Vilken jättesnygg komposition! Och snygga färger.

14 Benita:

Häftig bild! Jag har hellre för varmt än för kallt. :)

15 Pysselfarmor:

Tänk vad olika vi alla är - en del vill ha varmt och en del vill ha kallt...eller svalare i varje fall...kanske det typiska svenska ordet lagom passar för väderönskemålet. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka - jag är nog en sådan där som inte engagerar mig så mycket i vädret eftersom jag inte kan styra det utan det är som det är och jag försöker anpassa mig efter det...på norrländskan min är uttrycket "ja idsn't hets" dvs jag hetsar inte upp mig - det ligger "bortom" min påverkan ;-)



Du kommer att bli väldigt förvånad tror jag när du ser vartåt denna länk går och säga jamen jisses ja ;-)



http://www.semiramis.nu/referensprojekt/sodra-station-fatbursparken/fatbursparken-01-fontan/

16 Pysselfarmor:

Jamen jisses jag glömde kommentera din bild - "harkel harkel" ;-)



Håller med Elstiffo - den ser läckert mystisk ut...undrar vem det är som kan gömma sig på någon av balkongerna...

17 carina/sinneskatten:

Vilken bild! snyggt och svalkande.

18 Pumita:

Ja, precis som du skriver är det rätt skönt efter en hel dags tryckande värme (som idag i Sthlm) när det blir lite svalare vindar. Men får tillbaka energin på nåt sätt. Lite mystisk och häftig bild som får mig att tänka på vulkanutbrott!

19 Birgitta:

Vilken enastående lyrisk natthimmel - stjärnregn - jag skulle nog få sådana där kosmiska tankar och undra om jag verklige finns ... om jag hade suttit under den himlen :)

Ha en fin lördag!

20 Mona:

Superhäfig bild! Ser ut som om du varit på en annan planet och fotat.

21 Gärdsmygen:

Spännande bild!

22 Erik "Semlan":

Tack för de många kommentarerna, roligt.

Kommentera här: