Kommentarer:

1 LissenTo:

Sommar och en fisketur, ja det är sommar i Sverige det! Stämningsfull bild som illustrerar det.



Solskenshälsningar från min del av landet.

// Lissen

2 Cecilia Artista:

Vacker svensk natur med underbara färger!

3 Kerstin:

Ljuvlig bild, precis så där ser bilden av Sverige ut. Snyggt fotat.

Ha det gott.

4 Mad World:

Kan konstatera att det är många bilder på sjöar, men så är det ju väldigt svenskt också. Fin bild!

5 Erik "Semlan":

En tidig morgon vid eget fiskevatten. Ganska nära Kopparberg.

Trivs där, även om vi saknar el (vedspis fungerar bra) och rinnande vatten i lilla stugan. ;-)

6 anemonen:

Japp här var allt klappat och klart för fisketuren. Det är livet det att fiska. Tänk så avkopplande att sitta i båten och bara njuta av tystnaden.Bra fångat!!

7 Edith och jag:

Vilken vacker och stämningsfull bild!

Maria

8 Eva:

Oj en sådan vacker bild! Jättefin - och så svenskt! Sverige ÄR vackert! /Eva

9 Suss:

Härlig bild :) Kram Suss

10 Mona:

Även om jag aldrig själv fiskat så kan jag tänka mig hur underbart det måste vara att ro iväg på fisketur en tidig morgon. Vackert!

11 Annelie Esséus:

Oj sååååå vackert!

12 Ting o Tankar:

Åhh, den här bilden gillar jag. Rofylld och vacker!

Ha det gott!

13 Pialotta:

Väldigt vacker bild och så typisk svensk med båten i "hamn" :) Gillar den mycket .. Kan du ana vad jag satte in som typiskt svenskt? ;)

14 Annelie - Huskvarna (Singapore):

Underbar bild, precis spegelblankt och vilken skärpa!



Nix inga polkagrisar denna gången, alldeles för långa köer överallt. Men det är en bra present att ta med till Singapore, få väl ta en sväng till Gränna igen innan jag åker tillbaka till Spore.

15 Bildgatan:

En spegelblank sjö, en eka, skog, en stuga samt redo för fiske ... det svenskaste svenska. Vi är många som njuter vid sådana tillfälle och en bild av det gör ju att jag njuter av att vara svensk och ha förmånen att kunna njuta av allt vi har runt om oss.

16 Susanna/Malmö till Stockholm:

En härlig svensk sommarbild du bjuder på, så lugnt och stilla önskar man alltid det var :-)

Ang. min bild: Tack för din kritik! :-) Jo, det stämmer nog att jag kanske borde beskurit den lite men jag tyckte det blev ett skönt djup i den att ha den som den är och gillar inte när det är för mycket kontrast i bilden (sånt är ju många gånger en smaksak). Sen hade jag en tanke med att ha med så mycket som möjligt av bakrunden för att visa den svenska hamnbyn men inser att jag kunnat skippa de stackars husen utan att förlora det "svenska" ;-) Bilden är tagen i Råå som ligger utanför Helsingborg.

17 Kerstin:

Härligt med en sommar kväll vid en insjö. Det är svensk sommar det.....Undrar om det är fiske på gång?

18 Pysselfarmor:

Love love love!

yes svenskt.....och där känner jag mig hemma! Ser ju ut som båt och sjö skulle kunna vara där jag är nu ;-)

19 4U2:

Där vill jag sitta med en kopp kaffe och en kanelbulle och metspön bredvid!

Kommentera här: