Musik att tralla.

Fredag och musikdags, Pialotta ger ett nytt tema: musik du går och trallar på.

Det finns låtar som gnuggar sig innanför huden och som jag kan gnola på. Bland nyare låtar så är "Från och med du" en sådan låt.
Jag gillar den, det går inte att missa glöden i Oskar Linnros när han sjunger låten på Allsången.



Oskar Linnros har hjälpt Veronica Maggio, även om de gått skilda vägar och Veronica nu senast tagit hjälp av Christian Walz när hon skapade sitt tredje album "Satan i gatan". Men jag struntar i Maggio just nu.

Backar i stället till en ballad som jag kan hela texten på.
"Så länge vi har varann" med Mauro Scocco (då hette de Ratata) och Frida. Brukar sätta på vinylsingeln på hög volym och sjunga med... har den på en samlings-cd också, men föredrar vinylen...
Kanske ingen låt att spela och sjunga vid lägerelden, men betyder mycket för mig.



På sitt sätt en klassiker! :-)



Också en klassiker, på sitt sätt...


Avslutar med en liten bonusvideo, en Paul McCartneyvideo som summerar begreppet sommar på ett snyggt sätt tycker jag.
En härlig video!
Klicka upp den till full skärm och sugs in i det blå, "Blue Sway"...



Verkligen ingen "sjunga med" låt, men gillar videon. Man kan ju nynna.
Kanske blir vädret bra nu till helgen? Jag hoppas!



Andra trallåtar här,

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Linnros och Ratata har man ju trallat till några gånger.

Blue Sway var en ny bekantskap som jag verkligen gillar, den läggs in i favoriter.

Ha en skön fredagkväll, tur man inte bor i Oslo

2 Birgitta:

Vilket härligt vatten i sista videon! Hoppas det inte finns hajar där.

Din båtbild är super! Häftig vinkel!

Själv har jag svårt med detta tema - nynnar ju bara på korta egna snuttar tillsammans med mitt "hummande" :)

Så bedrövligt med attentaten i Norge - sitter framför TVn ....

3 Pialotta:

Blue sway-videon är ju bara så härlig.. storbild är fint på just sånna här videor :) Tyvärr Oskar Linnros går bort för mig .. gillar inte honom och hans musik precis .. men vem har inte minne till Ratatas fina låt:) Attentatet i Norge ja det berör väl alla nu.. fruktansvärt.. hur ska allt sluta .. befarar det värsta nästan på:(

4 Mia:

Oh ja...Oscar gillar jag, den är ju verkligen trallvänlig!

Förresten så gillar jag alla dina bidrag, som vanligt L

Jag var tvungen lägga in en låt som inte slipper ut ur mitt hjärnkontor...suck Inte är den i tiden heller..jaja...

5 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. :-)

Ja, fredagen ändrade helt karaktär när nyheterna kom senare på em om terrordådet i Oslo.

Under lördagen kom insikten om massakern på Utöya och luften gick på något sätt ur mig.

Kommentera här: