Flytande fönster.


Susanne låter oss välja fritt bland våra fönster...

Jag hämtar mitt fönster från ett skepp denna gång.
Ett segelskepp som nyligen besökte huvudstaden. Den originaltrogna, seglingsdugliga kopian på HMS Bounty som seglat över Atlanten med stjärnorna och sextant som navigeringshjälp, precis som förr i tiden.


En bild på skeppsklockan ombord på HMS Bounty.

Så över till själva fönstret.


Kaptenens sidofönster till sin salong.

Du kan se mer skeppsfönster i ett annat av mina inlägg!

TV4 passade på att hälsa på ombord och då berättar dagens kapten Robin Walbridge lite om hur det var ombord och du får se insidan av fönstret. Kolla här på ett klipp! Finns fler klipp från besöket.

Finns också flera som skrivit om besöket, som Båtsidan, kolla här.


Du vill säkert se helt andra fönster?

Då kan du kolla bland kommentarerna hos Susanne här

Erik

Kommentarer:

1 Susanne:

Oj, det var ett snyggt och originellt fönster! Så speciellt för att vara på en båt.



Och visst saknade jag dig förra veckan, men inser att man inte kan delta i alla fotoutmaningar varje gång. Så du är förlåten. :)

2 larans:

Verkligen ett speciellt fönster. Gamla tiders panoramafönster! :-)

3 Anki:

Snyggt...fönster är verkligen en grej som kan slå en med häpnad.

Fina bilder

Kramiz Anki

4 Anna ..:

Du jag såg ett inslag på Tv om detta skepp..så kul det måste ha varit att se det..och så härligt att du visar oss det nu..jag ska kolla upp dina länkar nu.

5 Jah Hollis:

Originellt och stilfullt fönster.

Ditt bidrag får mig osökt att tänka på denna låt:

http://www.youtube.com/watch?v=o2PcmlBADZY

6 Pumita:

Vilket äventyr det måste ha varit! Kul med en annorlunda fönsterbild på ett tema som jag har noll koll på... ska ta och kika på dina länkar och lyssna på Jahs musik. Snacka om att bloggandet är allmänbildande! :)

7 Karin:

Ja, kaptenen visste att välja fönster!! Härligt inslag du bjuder på och jag håller med Pumita att det här är allmänbildande!

8 Erik "Semlan":

Tack för synpunkter och kommentarer.

Kul om inlägget kan vara lite allmänbildande. Jag kan bara hålla med, att fara runt bland bidragen och få se vackra foton och ibland få intressant information kan verkligen berika bloggandet. :-)

9 Rajson:

De är otroligt vackra desa skepp och fönster!Kapten Krook känsla.

Funderar på att ta en tripp till Halmstad nästa helg då "Tal ship Race" landar här nere. Då kan man nog se mängder med skepp av olika de slag!

Intresant läsning här hos dig!

10 Cecilia Artista:

Vackert gammalt skepp och vilket fint fönster kaptenen hade! Undrar just hur manskapet hade det då på den tiden.

Ha en trevlig helg!

11 Klimakteriehäxan:

Såg skeppet när det låg vid kaj men utan att lägga märke till det häftiga fönstret!

12 Ninnie:

Tjusigt fönster, och ser ut att va lite på sniskan...!

13 Pysselfarmor:

Sådana skepp är fantastiskt vackra - därmed också ditt fönster ;-)

14 Lisa:

Vilket härligt skepp och fönster!

Kommentera här: