Färggrant i Kungsan.


Det finns mycket färgglatt just nu. Hela naturen visar upp sig i full färgskrud. Inne på tomterna bland villorna syns blomsterrabatter som tävlar i färgprakt.
Besökte "Stockholm Street Festival" i helgen och där fann jag en del färger.


Streetartisten "Tallulah" från Kanada i färgglad dräkt och några från publiken.

Kan nämna att det var varierande kvalité på streetartisterna. Flera svenskar var närmast usla, de hade inget att förmedla till publiken. Men det fanns också artister som byggde upp en förväntan, som lockade publiken.

Som en portugis, Pedro Tochas som arbetade med ballonger, valde ut några från publiken och byggde upp en hel saga med jungfru och prins och puckelryggig skurk med deras hjälp. Han använde bara sin mimik och gestik för att beskriva sagan och skapade ballongtillbehör under tiden. Mycket underhållande!

Även Tallulah, som genomgick en förvandling från röd träningsoverall med lönnlöv ("Go Kanada!") till scendräkt livs levande framför publiken, fängslade publiken mycket tack vare sina småelaka kommentarer. Ett ständigt oralt flöde. Hon byggde upp en förväntan inför sitt slutnummer och var mycket underhållande under tiden mot finalen.
Två mästare i detta ganska svåra artisteri, streetartister med väldigt olika teknik för att fängsla publiken.
Kommer säkert fler inlägg... här ett foto på Pedro också.


Pedro under sitt underhållande sagoberättande. Inte lika färggrant...


Blir mitt bidrag till Tisdagstema.

Mer färggranna bidrag här!

Erik

Kommentarer:

1 Pialotta:

Härliga bilder Erik.. färgsprakande gatubilder som jag gillar :)

2 Mia:

Men yeahhhh vad härligt! DET kallar jag underhållning... L

3 Cecilia Artista:

Så festligt med en gatufestival! Den hade jag gärna besökt.

Din översta bild visar både färggranna kläder och glada miner!

4 ElStiffo:

Vilka utsökta linjer och former kropparna på bild 2 formar. Bra text.

5 tPix:

Härliga gatubilder! Levande och fartfyllt.

6 Monica o Jacob:

Härligt med färggranna artister, när jag var barn var ballongkonstnärer det bästa jag visste gjorde dom sedan en fin tax var lyckan fullständig;-))))

Ha en bra afton;-))))

7 Anette:

Herlige bilder med flotte farger. Vi var desverre ikke inne på kafeen som jeg tok bilde av, men jeg er helt sikker på at Beatles var representert på menyen også :)

8 Cecilia Artista:

Hej igen! Betr Jeff Koons så visst har han gjort väldigt spektakulära konstverk men också några fantastiskt fina. Tulips är jag själv såå förtjust i. Här en länk till en större bild som jag hade i ett tidigare inlägg

http://ceciliaartista.blogspot.com/2010/11/color-carnival-64.html

9 Nukke:

Oj street festival !!!! Det är så trevligt när det händer så mycket på sommaren. Festivaler är nog färggranna händelser med olika slags artister !

10 anemonen:

Tack för du delar med dig av festivalen. Verkar varit hur trevligt som helst. I huvudstaden skall man nog hålla sig om sommaren för där händer det saker hela tiden.

11 4U2:

Verkligen färggrannt!

12 Kjerstisandnes:

Det var en kul og fargerik kjole. Og artig måte å lage teater på. kreativt:0)

13 Pysselfarmor:

Färgranna kläder och färggrannt uppträdande - jo minsann nog bommar jag en del skojsigt i sta'n nu, men jag väljer mina veckor på gården ;-)

14 Birgitta:

Finfina festivalbilder! Skulle vara kul att se :)

Ha en fin tisdagskväll!

15 Annelie - Huskvarna (Singapore):

Vilka underbara bilder du bjuder på, kanon!

16 Klimakteriehäxan:

Roliga bilder - och färggranna!

17 PUMITA:

Åh jäklar, jag missade det! Portugisen hade jag velat se. Får trösta mig med dina bilder och målande beskrivningar iaf som tur är. :/

18 Mona:

Härliga bilder. Verkligen en färgglad klänning. Kul med en sån festival. Det är alltid trevligt med lite aktion på gator och torg.

19 Annelie Esséus:

Attans också, det där hade jag velat se. Fast jag hade väl annat för mig kan tänka. Var det i helgen som var eller? Då var vi i Nordmaling, och DET hade jag ju aldrig velat missa!

20 Lisa:

Oj vilken färggrann klänning hon hade Talulah. Och hon i publiken med ju. Härliga foton!

Kommentera här: