Deltagande och sorg.

Jag kan inte förstå.
Jag känner bara sorg över allt meningslöst våld som drabbade Norge igår.



Ondskan finns där ute.
Igår var det våra grannar i Norge som drabbades.
Mina tankar går till alla som på ett eller annat sätt berörts i nabolandet.
Har själv flera bloggvänner från Norge. Skickar en varm, deltagande tanke till er.
Jag fortsätter följa nyheterna på tv och på nätet.
Kanske kommer det att komma en förklaring till varför, men jag tvivlar på att jag själv riktigt kommer att förstå.

Men det finns också mycket som är fint. Som en utslagen ros. Som vänskap mellan människor.

Kram.
Erik

Kommentarer:

1 Linnea:

Ett fint inlägg från dig också Erik med väldigt mycket värme och deltagande! Dagen har varit mycket läg precis som lågtrycket som är över oss. Arma, föräldrar, anhöriga, vänner som måste ta till sig detta vansinnighetsdåd. Tror nog ingen av oss någonsin kan förstå en galen fundamentalists skäl till att begå ett sånt oerhört våldsbrott.

Kram tillbaka!

2 Erika:

Jag blev så illa berörd i går när jag såg nyheterna att jag knappt visste vad jag skulle tar vägen. Man stelnar invärtes, man blir fullständigt tom, som om hela hjärnan slutat fungera, det går inte att tar in det man såg på nyheterna.



Tänk när vi växte upp skillnaden då och nu är enorm. Hur kan man bara tänka tanken att göra det han-dem eller hur många det nu var som sköt besinningslöst gjort. Skjuta oskyldiga människor hänsynslöst och sedan ge upp glädjerop. Det kan endast en riktigt sinnessjuk människa göra. Hela världen är ondskefull.



Håller med, det finns ännu det som är fint, men ack så litet och som det krymper när våld-massaker tar överhand. Vart är vi på väg?



3 ElStiffo:

Soldater som krigar för olika länder gör samma sak varje dag...

4 Inger Rozén.Chintoh:

Ja vi är alla norrmän!Åtminstone en del gener av mig.Vi känner varmt med våra grannar.Detta våldet måste vara från en mycket sjuk människas hjärna.Hälsningar Inger i Örebro

Kommentera här: