Att välja.

Inte alltid det lättaste, att välja. Så här på sommaren spelar vädret en viss roll i de val jag gör. Försöker få solens sköna strålar på mig så ofta det går. Så just nu tvingar jag mig att sitta inne och fixa detta inlägg och samtidigt göra lite lunch. Solen skiner där ute, så sedan blir det naturen igen. :-)

Turister ställs inför många val. Vi har en hel del kryssningsturister på besök i stan, deras tid är begränsad, många stannar bara över en dag. Då kan det vara svårt välja... vad ska vi se? Vad vill vi göra?


Eller som detta med souvenirer, vad ska jag köpa med hem som ett minne?

Numera kan du ju handla på nätet, shoppa efteråt så att säga! Men vi är vanedjur och visst köper man souvenirer.
Jag gör det i alla fall, gör du?

Får bli mitt val, du kanske väljer att se fler?

Fler tolkningar här!
Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Turistfällor finns det många...! Bra bildval till temat!

2 Monica o Jacob:

Undrar vad han väljer jag, kan det vara kudden med älgvarning eller är det bara Tyskar som köper dom.

Bra val av bild till temat;-)))

3 4U2:

Visst kan det vara svårt att välja ibland!

4 Mad World:

Jisses, vad grejer. Svårt att välja ...

5 Gärdsmygen:

Jo, vi hade samma tema, men der måste vara värre att välja i din butik... Bra val av bild! :)

6 Mona:

Numera vägrar jag gå in i såna där butiker. Men det är klart, nu för tiden turistar jag mest i Sverige. Skulle jag resa utomlands vill jag nog gärna ha med mig någon souvenir hem.



Haha, jo jag släppte avtryckarfingret ibland. Jag roade mig med att räkna: med 6 bilder i sekunden hinner man ta 1080 bilder på 3 minuter! I teorin i alla fall...

7 Annelie Esséus:

Nämen Gud förbannat vad grejor!

8 Kerstin:

Ja där fanns det verkligen en hel del att välja på.

9 ElStiffo:

Rörigare än hemma hos mig!

10 Jah Hollis:

Själv brukar jag vara sparsam med souvenirinköp, men utbudet tycks vara oändligt. Men även jag hamnar i valet och kvalet, exempelvis i Guinness gigantiska souvenirshop i Dublin.

11 Pysselfarmor:

Jag undrar vad han skulle välja där....souvenirerna där tycker jag att man kan vara förutan....

12 Anni:

Det gäller att orka leta efter godbitarna - har du sett hur Västerlånggatan mer o mer förvandlats till en gigantisk skräpsouvenirbutik?

13 anemonen:

Milda makter vad mycket att välja på. Jag har helt enkelt slutat att köpa souvenirer. Jag tar foton istället.

14 Erik "Semlan":

Tack för alla kommentarer.

Det saknas inte valmöjligheter där inne. :-)

15 LissenTo:

Jag är också så att jag vill ut när det är sol.

Göteborgs skärgård var jättemysig.



Hemma igen nu.



Önskar att det blir mer sommardagar igen,längtar också mer sol

// Lissen

Kommentera här: