Kommentarer:

1 Annelie - Singapore:

Känns som en vardagsbild till 100%!

2 LissenTo:

Känns lite storstad också i vardagen med sina köer.



Ha en skön onsdag. //Kram Lissen

3 Filmster:

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? En ny filmblogg med massor av bra filmtips! Om det är något du saknar på bloggen får du gärna skicka en kommentar!



Om du gillar Filmster.se så kan det vara bra att veta att det väldigt lätt går att följa bloggen via antingen Facebook eller Bloglovin'!



Ha en bra dag! :)

4 tina:

fin blogg :d

kolla gärna in min med hihi

5 Elisabeth:

Bild från storstan. Bra ex. på temat.

6 Lasseivomma:

I dag vill jag inte byta miljö med dig, även om storstaden har sin charm. Kommer upp någon helg snart för lite restauranger och andra nöjen.

7 Pialotta:

Absolut en vardagsbild som mycket väl kunde vara helgdag oxså i trafiken;)

ha de gott..

8 Monica o Jacob:

Marieberg och DN skrapan var det länge sedan man besökte. Jobbade där några månader i min ungdom på DN alltså.

Ha en skön onsdag;-)

9 Lisa:

Ja fy då för alla bilköer. Vet när jag jobbade i projekt och åkte till Sthlm på måndag morgon (och hem torsdag em) och fick stå i de där evinnerliga köerna.



Jag beundrar Stockholmarna som har tålamod till det varje dag 2 ggr/dan. Skulle INTE orka det igen.



10 Anni:

Jo du, det gäller att se det vackra i vardagen ;-)

11 Rantamor:

Jag tror jag behåller min lilla vardag i ett litet samhälle.

Just nu är min vardag full av Ps.

12 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. :-)

Jag kommer att kika runt bland tolkningarna ikväll, efter första delen av Bibliotekstjuven på SVT.

13 Pysselfarmor:

Skönt att snabbuss in till sta'n som har sina filer..ja, när den kommer. Eller välja pendeln så man slipper köerna.........ja, om den kommer ;-)

14 Annelie - Singapore:

Tack för kommentaren på bloggen!

Min vardag är Singapore, där jag alltid har dessa klassiska byggnader och platser runt mig i vardagen.

Eftersom jag är taitai (kantonesika eller lyxhustru på ren svenska), så har jag all tid i världen att strosa runt. På Raffles Hotel känner man historiens vingslag, det sägs att det var här djungelboken skrevs på verandan av Kipling. Raffles Hotel är bara själva hotelldelen stängd för allmänheten, men trädgården, verandan och allt annat kan man bara sitta ner i denna oas i skuggan under en palm och bara titta på folk och det kostar ingenting. Man kan säga att Raffles Hotel är som en egen liten stadsdel. Jag brukar ofta sitta ner här och just en vardag, när jag känner mig lite ensam och varm är det perfekt.

När jag har semester åker jag helst till Sverige och bor på landet i ett litet torp från mitten av 1700-talet utan ström och vatten :)!

Kommentera här: