Trisstema - stängd.

Trisstemat passar bra nu i vinterkylan.



Det är betydligt mer stängt nu än hur det är runt midsommar. Vi har mer kläder på oss och vi lämnar ogärna balkongdörr eller fönster öppna någon längre stund. Vi väljer att stänga ute vinterkylan så gott vi kan.
När jag gav mig ut efter foton till temat igår så kände jag av kylan tydligt när jag tog av handskarna för att ta mina bilder. Tyvärr verkar det som vintern gjort comeback efter en period av plusgrader och snösmältning även om jag är mer än nöjd med den vinter vi redan haft. Och när det började blåsa under fotopromenaden önskade jag mig starkt fram till vårvärmen och snö- och isfria parkvägar. Jag får fortsätta längta ett tag till verkar det som!









Två foton från ett fortfarande vintrigt Vinterviken och så ett arkivfoto på Aspuddsbadets entré. Badet var stängt den dagen jag gick förbi och tog fotot, men annars var det fortfarande funktionsdugligt och höll babysim och vattengymnastik vårvintern -09. Boende i området kämpade en ojämn kamp mot kommunalpolitikerna som hellre ville riva det gamla kulturhistoriska arbetarbadet och bygga ett daghem på platsen. Kort före nyår 2010 revs badet och ett populärt bad för reumatiker och en samlingsplats för kultur utöver badfunktionen finns inte mer.



Andra trisstolkningar här,

Erik

Kommentarer:

1 Carpe Diem:

Fin tolkning. Är det ett växthus på andra bilden. Underbart i alla fall.

2 Hasse A:

Morrn Erik.



Mittbilden har nog lyckats bäst med.



Ha de bra.



Hasse A

3 LissenTo:

Huset på Aspudden, gammalt och vackert vindpinat.



Än får vi gå med strumpor och handskar, Erik :-)



Ha en skön söndag.

//Kram //Lissen

4 cat:

Åh jag gillar verkligen andra bilden mest. Det är ett fint litet växthus eller vad det nu kan vara.

5 Monica:

Jag gillar din mittenbild, den är verkligen stängd.

6 Rantamor:

Här var det också lite som var stängt.

När man hör ordet stängd tänker man först på en dörr. Det gjorde då jag, men så letade jag lite i gårdagens promenad foton och klurade ut lite.

Kul foto med Rödluvan och vargen uppepå taket över dörren.



Ha d gott.

7 Anni:

Det är verkligen skamligt, det som skedde med Aspusddsbadet! Usch och fy för våra politiker då!



Men det lilla huset på mittbilden, oj så vackert det är!

8 Anneli - A'la Foto:

Mittenhuset är ju hur fint som helst!



Ha en skön kväll!

9 Pysselfarmor:

Gillar andra bilden bäst och den tredje är ju för sorglig. Du har nog räknat ut att jag jobbar på Söder så jo det är Södermalm alla tre. Den stora ärgade koppardörren (eller vad det nu är för material) finns på "andra sidan" på moskén där man i vanliga fall inte går...den innehåller också guld och rost...jättesnygg.

10 Barnens Hjältar:

Åh här är en till som längtar efter varmare tider. Fin triss!

11 Elisabeth:

Mittenbilden var urtjusig med de isiga fönstren! Bra triss. Ha dé!

12 Kerstin:

Du har fått ihop en fin triss och jag gillar verkligen mittenbilden. Så härligt slitet det ser ut.

Härda ut, det kommer en vår även om det tar tid.

Ha det gott.

13 ElStiffo:

Mittenbilden + Förnya Coop !

14 Lisa:

Gillar också mittenbilden.Det blev så läcker effekt på fönsterrutorna pga kylan.

15 Jah Hollis:

Fina bilder och synd på badet med Rödluvan och vargen i entrén. Lite kallare här med, men ingen mer snö tack och lov.

Kommentera här: