Två musikanter.

Pialotta tänker musik i duos denna gång i sin Musik&Fotoautomat. Visst finns det mycket godsaker, även om YouTube börjat blockera en del musikklipp på grund av upphovsrättsliga orsaker. Det går fortfarande att hitta en hel del skoj.



Börjar med John Mayer och BB King. Tycker det märks tydligt vem som är kungen...
Fint samspel här i andra delen, jag tycker man ser beundran i Johns ögon.



Kanske vill du se hur detta musikklipp började? Början kan du klicka till här!

Väljer att byta ut BB King. Väljer en annan duktig gitarrist, Eric Clapton. Låten "Crossroads" med Eric Clapton och John Mayer.





Denna gång är mitt foto: en man som korsar gatan...

En annan genre är country, där finns det en hel del duetter. Här är det Brad Paisley och Alison Krauss i "Whiskey Lullaby". Tycker videon är snyggt gjord.




Duetter/duos kan vara så mycket, säkert hittar du andra förslag här,
Erik

Kommentarer:

1 Camilla "Lillagul":

Favorit låten här är BB King o Mayers.

Men jag håller med dig om att musikvideon till countrylåten var himla välgjord !

Kul att du hittade in på min bildgästbok för ett tag sedan :)

Glömt att skriva det innan , måste vara åldern ;-)

Trevlig helg !

2 Misswhatsit:

Musik i den högre skolan! Jag gillar båda låtarna med Eric Clapton, men det blir nog trean som kniper favoritplatsen.

Ha en bra kväll!

3 Lena:

Bb King och John Mayer och Eric Clapton...kan inte var så mycket bättre. Otroliga musiker. Den tredje låten känner jag inte igen...men även den var hyfsad.

4 Birgitta:

Fina val! BB King och JM vilken skön musik. Sådan har jag börjat gilla mer och mer :)

Allison Krauss har jag alltid gillat. Lite omskakande med filmens konkreta berättelse för en som inte lyssnar så mycket på orden som på tonerna (som jag gör) :)

Ha en skön helg!

5 Monica o Jacob:

Mayer och Clapton klar favorit;-)

Ha en bra dag i kylan -24,7 här ute.

6 Mia:

Brad Paisley är en relativt ny bekantskap för mig, sen bara ett år tillbaka...Men jag gillar verkligen honom och den här videon tillsammans med sången är bara såååå bra...

7 Pialotta:

BB King o Mayers kanon ihop.. Mycket kärlek i deras samspel:) Clapton är ju en artist jag beundrat i så många år..

Vacker bild du oxså lagt in:)

8 Anni:

Sicken snyftare den var, den där sista videon. Tur att jag inte dricker whiskey!

Kommentera här: