Önskan om vår! NU!

Tror jag blivit smittad av några elaka förkylnings-"bobbor". Så jag är uppe mitt i natten och försöker kurera mig. Passar på att kika in på bloggen och noterar att Tisdagstema redan finns uppe! Önskan.
HA! Skrev just en kommentar till ett eget inlägg och beklagade mig om att vintern står mig upp i halsen (bokstavligen!).
Så kom denna önskan som ett brev på posten (ja kanske bättre än så, posten lyckas ju inte dela ut så många brev över natten!). Ingen behöver tvivla om vad jag har för önskan!


Först dagsläget: Såå trött på denna långa och kalla vinter!

Jag önskar...


... snöfritt, skönt, lite grönt och varmt. :-)


Andra tolkningar här!
Erik

Kommentarer:

1 Ika:

Samma önskan hos mig :-) Fina bilder!

2 Karoleen:

Ja, gärna mer sol och vår hitåt!

3 Maria W:

Det var är önskan som inte är att förakta, fibblan på bild där utstrålar vacker gul värme så här i vinterkylan.

4 Leena:

Du är inte ensam om denna önskan ... vi kan trösta oss med att sommaren kommer, alldeles säkert. Fast det är svårt att tro på det en vinterdag som denna.

5 Erika.:

Fina bilder. T.o.m jag tycker det kan var nog med snö nu, som annars älskar snö och kyla. Här där jag bor är den riktigt ihärdig.



Jag svarade dig på det du undrade över i din sista kommentar hos mig. Om du vill kan du kika över och läsa.



Hoppas bacillerna ger sig i väg så du slipper dem.

6 Tufftjejluktardiesel:

Du hade fina bilder på temat önskan Tack för det fina orden Jag vet inte vad blomman heter men det brukar stå på ängarna

7 Pialotta:

Nej, en önskan som vi har många nu.. kan snart inte kolla på fler snöbilder.. fast din bild är bedårande vacker .. längtan o önskan är för stor till Vår och Sommar:)

8 Bitten:

Jag tror du delar din önskan med många. I dag ska vi åka hem från USA och i går kväll började det snöa. Det har säkert kommit 1 dm och med tanke på att skolorna stänger om det kommit 1 cm snö är det tveksamt om vi kommer att komma iväg i kväll med flyget.

9 Annelie-Singapore:

Härlig bild den sista och snart ska du se att önskan slår in!

10 Ingrid:

Det är nog en önskan som vi är många som delar med dig. Slut på vinter, snö, is och kyla och vår vill vi ha!

11 Mia:

Mmmmm....vår....ljumma vindar, sol, takdropp suckar

Jaaa Erik, jag håller nog med dig och måtte din önskan snart slå in! :-)

12 jette:

Hej där,

ja då är vi två! :)

13 Elisabeth:

Härliga foton, men just nu känner jag mest för den senare. Ha dé!

14 Helena Kulle:

Ja, jag vill åsså ha värme och sol nu, börjar bli lite tjatigt med allt det kalla nu faktiskt :)

Sv, nej jag jobbar inte med/inom reklam. Jobbar i djuraffär.



Ha en fin dag.

/Helena

15 Annelie Esséus:

Ja Gud ja, man är såååååå trött på det här nu.

Man har svårt att fatta att det faktiskt kommer att bli vår och sommar, tids nog....

16 Erik "Semlan":

Tack för alla kommentarer. Det verkar som även inbitna vinterälskare har börjat tröttna på den pågående vintern. ;-)

17 Inger Maryissa:

Trist att du råkat ut för en förkylning

det går många jobbiga förkylningar och influensor nu.

Hoppas du mår bättre snart



Samma här....längtar så efter våren, och att få se dessa små söta Tussilagon titta fram..

Men snart är Mars, så forhoppningsvis snart...

Kommentera här: