Historien om Dark Side of the Moon

På YouTube kan du se hela dokumentären om Pink Floyds album "Dark side of the Moon" uppdelad i fem delar (Här har du del ett). Den har spansk text så det är bra om du kan engelska eller spanska. :-)

Här tre låtar från skivan live, tror det är från Pulse-turnén. Låtarna är "Any Colour You Like", "Brain Damage" och "Eclipse".



En skiva jag aldrig tröttnar på!
Min favorit är låten "Great Gig In The Sky", här en version som är mer än godkänd.



Så skön! Jag älskar den!

Här har du albumets version, om du vill höra den igen?!

Tar med detta klipp också, sorry! Alan Parson vid mixerbordet!



Men nu får det vara nog, denna gång.
Erik

Kommentarer:

1 Bosse:

Sköna videor, bara lite trist att "The great gig" är en smula ur synk, men det är ju vanligt på YouTube. Klippet där man berömmer Clare Torry hade jag inte sett tidigare, det är bara att instämma i lovorden. Visst är det märkligt hur några minuters sång och musik i en studio sätter så djupa spår hos så många och så länge.

2 joanna- Att leva med Aspergers syndrom!:

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

Kommentera här: