Triangelartat.


Susanne vill se något triangulärt fönster den här gången. Hm, jag har ett modernt fönster som jag redan använt. Inte ofta jag fångar trekantiga fönster på bild.
Ute är det uselt slaskväder, så att fotografera något nytt fönster blir det inte tal om.
Letar i fotoarkivet och hittar detta fönster, i mina ögon klart triangelartat.



"Hörnen" på de runda fönstren är väl ganska triangulära?
'
Utvecklar mitt triangelartade fönster med ett betydligt mer tydliga fönster... detta!


Lusthuset får träda in som säkerhet. :-)

Får bli mitt bidrag denna vecka, med bara en vecka kvar till jul. Känner du julstress?



Andra fönsterbidrag hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Helt klart godkänt! Och vacker fasad dessutom.

Ute har jag varit, men det var en inte alltför angenäm upplevelse som du säkert förstår så ngt fönsterfotograferande blev det inte... men chokladglöggen och lussebullen smakade ljuvligt efteråt. :p

2 Sven:

Japp även de små trianglarna i de runda fönstren blir godkända, de är ju triangulära :)

3 Erik "Semlan":

Tack för era godkännande kommentarer. :-)

Jag utökar i alla fall mitt inlägg med ytterligare ett fönster... för säkerhets skull. ;-)

4 larans:

Så många fina gamla tegelfasader det finns...och ofta med små triangulära fönster. Jag undrar var detta är, tycker mig känna igen det. Men det är ju klart, det finns många och de är ofta rätt lika varandra.

5 larans:

Missade andrabilden. Inte behövdes det någon säkerhetsbild för den första var ju helt ok. Och det är den andra också!

6 Jah Hollis:

Nog hittar man de små triangulära fönstren i den första bilden om man kollar ordentligt. Och i den andra blir de ju ännu tydligare.

7 Hanna:

Tycker att du lyckades bra med första bilden, så andra bilden blev en extra bonus :0) Det är snyggt med spröjsade fönster.



8 Susanne:

Jäpp, helt klart godkänt! :)



Så det är så ruskigt där i huvudstan så du inte ger dig ut. Själv har jag varit i Lund hela dan och det stilla regn som blötte ner mig när jag cyklade till stationen upphörde och en sol kom fram och ökade på den ljumma luften lite mer. Så har vi det i södern just nu. :)

9 Ninni/fotografia:

Så snygga bidrag du hittat! Den översta fasaden är ju så vacker och helt klart godkänd aven om de triangulära är rundade. Bonusbilden bara älskar jag...ett sånt lusthus vill jag också ha!

Regn och rusk har vi också...jag hade hoppats på lite snö.

Ha en skön lördagkväll!

10 Jah Hollis:

Beträffande Malmö C så används fortfarande de gamla spåren ovanför jord.

Dit kommer och därifrån går tåg som har Malmö som slut- eller startstation.

11 Birgitta - FOTO chip:

Ingen tvekan här - visst är det triangulära fönster :)

Ha en fin söndag Erik!

12 LissenTo:

Ser också trianglarna i den översta tjusiga husets fasad. Lusthuset ser ut att bli fint, om det blir ompysslat.



Snön har fallit i natt så allt är vackert vitt, här.

Julstämning. Yes!



Ha en mysig adventsdag. // Lissen

13 Leena:

Oh jaa, visst är det godkänt! Men den andra bilden är bäst tycker jag. Var finns det fina lusthuset?

14 Ninnie:

Lusthuset var ju alldeles underbart! Så fint! Jag undrar också vart detta lilla hus finns?

15 Ninnie:

Lusthuset var ju alldeles underbart! Så fint! Jag undrar också vart detta lilla hus finns?

Kommentera här: