Tre.


Triss är ju tre eller hur? Temat är tre och jag tänker lite kring veckans tävling, där första pris är ett resepresentkort från Solresor, när jag får ihop min triss på tre. Tror du förstår min tankegång i trissen.

Jag väljer resmålet Hurghada i Egypten bland platserna Solresor har med, dit reser jag gärna om jag vinner.





Börjar med ett t, "t som i turist" bland mina nytagna foton.


Tre vykort med samma motiv...




Tre souvenirer från tre huvudstäder.



Tre valutor. Två som har bytts ut mot den tredje.

Kan nämna att 1000 Lire var värt ungefär fem kronor när Lire var italienarnas valuta.
Brukar inte köpa så mycket souvenirer, men några har det ju blivit under åren.
De oanvända vykorten från Benidorm återfanns bland min farmors efterlämnade saker, nu kom de till användning... ;-)
Hoppas alla trissare får en riktigt god jul och ett gott nytt år! :-)





Fler Tre-tolkningar här, 

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Härlig nostalgi över vykorten;-)))

Eurosedeln klarar jag mej utan, finns inte maken till överskattad valuta.

Bra resetriss passar till tävlingen.

Ha en bra tredje advent;-)

2 Millemilla:

Her var det jammen en kreativ tolkning! Kul triss!

3 Tinezza:

Tre fina kreativa foton som sammanför temat med resor. Bra tänkt !!! :))

4 Eva:

Återigen så klurigt tänkt :-)

Gillar!

5 cat:

En sådan bra tolkning nu när det är resetävling :)

Gillar mittenbilden på souvenirerna mest.

6 Bitten:

Snygg tolkning!

7 Beate:

Vilken underbar och annorlunda tolkning av "tre". I Benidorm har jag ju precis varit och jag kan säga att det ser liiiiite annorlunda ut där nu. Macron i tvåan är suverän och trean den fyndigaste bilden.

Med andra ord: en toppen triss!

8 Ingrid:

Hejsan och tack för din kommentar hos mig!

Din triss är verkligen genomtänkt och väl varierad på resetemat. Andra bilden är väldigt vackert komponerad.

9 jonna d:

Bra bilder och en bra tolkning av både temat och tävlingen. Gillar mellan bilden och dess spel med skärpan.

//jonna d

10 Anitas Blogg - Malta:

De gamla vykorten lagda som ett T var kul och smart tänkt. Likaså de tre souvenirerna. Bästa bilden är ändå den sista. Genomtänkt och fin triss!! (Hurghada, araber och öken men underbart klart vatten ;-) Själv valde jag Teneriffa för grönskan. Att jag skulle vinna bland alla fina bidrag är inte ens att tänka på. Kul att vara med ändå.

11 Anna ....tassar in..:

Oj jag får ju lust att resa..du..jag kan tro att du är ute efter presentkortet..:)lycka till..

12 Barnens Hjältar:

Bra trissat, både bokstavligt och temamässigt :-) Lycka till nu!!

13 4U2:

Så perfekt triss!

14 skogsfrun på dal:

Smart trissat och berest är du tydligen. Kul att se sedlarna för första gången:-)

15 Maria Lundmark Hällsten:

Anara man ett visst intresse av resor, du är klurig du :-)

16 Gärdsmygen:

Tre internationella bilder!

17 Marja:

En småklurig triss med resetema. Bra! Hajade till närjag såg den finska sedeln. Lääänge sedan den användes.:)

18 Nukke:

Jaiks ! Du har sparat fem mark finländs valuta bland andra fina sedlar :) det gör mig glad ! Och din lilla souvenirs är en söt bild och tänk att Benidorm är en riktig plats (jag trodde att den var uppfunnit för den där program )

19 LissenTo:

Souvenirerna tycker jag är jättefin tillsammans. Fina att titta på och påminner om dina äventyr.



Ha en fin vecka. // Lissen

20 Lasseivomma:

Ser att du fjäskar lite med Solresor i din triss. Nåja det är väl helt OK. Gillar dom "riktiga" gamla pengarna nu när euron faller. Är det din reservfond vi ser?

21 SigridfraEnget:

Snyggt trissat!

22 Birgitta - FOTO chip:

Kreativ triss Erik - blir riktigt ressugen :)

Mittbilden blir min favorit :)

Ha en fin vecka!

23 Ege Denne:

Du er nominert her: http://www.egedenne.com/2011/12/og-de-nominerte-er.html

24 Linnea:

Rolig trea du fått ihopp, tänker på turism. Italienarna skulle haft sina gamla lire kvar med tanke på dagens situation.

Lycka till med tävlingen!

25 Cina via Gizmo:

Tjusigt trissat.. Även jag gillar mitt bilden allra mest.

26 Gunvor:

En väldans fyndig triss du grejat! Bra tänk till temat. Kul!

27 Anni:

Oj, så ressugen du var då! Valutan och souvenirerna klara. Vykorten skrivna. Har du packat väskorna också? ;-)

28 Åke Blomqvist:

Fint trissat! Nu längtar jag till de tre städerna igen...

29 LenaHertz:

Fyndigt resetriss som ger just resfeber ;)

30 Lena o Tommy:

En verkligen originell tolkning på temat tre!

31 Oliver:

Lyckad trisskombination! T-et är genialt i sin enkelhet. I mina gömmor finns någonstans en 1000000-marksedel från efterkrigstidens Tyskland. Såg att man oroar sig för en upprepning om euron faller.

32 Jah Hollis:

Det var en originell variant du fått ihop till temat.

Jag har själv för övrig någon gammal DDR-sedel hemma.

Den lär aldrig mer gå att handla för. :-)

33 Erik "Semlan":

Tack för alla trevliga kommentarer. :-)

Jag går runt och kollar...

Kommentera här: