Nyanser.


På väg mot teatern och musikalen Spamalot småregnade det. Det blänkte i asfalten.
Såg upp på ett par olika tvärgator från Vasagatan och fotograferade julljusen som hängde där.
Kan passa bra till Sinneskattens fototema, hon har fina tankar som rör nötkräm.
Blev du nyfiken nu? Kolla mer här!



Snygga blå nyanser.



Helt annat ljus upp längs Mäster Samuelsgatan.


Nyanser verkar saknas nu när amerikanska kongressen vill införa nya internetlagar i USA! ;-)
Läs mer på SVT här! SOPA kallas den ena lagen, som grundare till Wikipedia och YouTube vill stoppa.
Få se vad som händer...

(Jag återkommer till mitt och sambons besök på Oscarsteatern i annat inlägg senare.)


Sinneskatten ser gärna lite nyanser, kolla bidrag här!

Erik

Kommentarer:

1 LenaHertz:

Helt rätt, det finns många spännande nyanser att upptäcka, även i storstadsmörker.

2 Jah Hollis:

Det finns många fina nyanser även i städernas julbelysning.

Ska bli intressant att läsa vad du gillade Spamalot. Jag har sett den här i Malmö för ett bra tag sedan. Eric Idle var själv i Malmö och peppade gänget bakom den svenska uppsättningen inför premiären.

3 Rantamor-På Näthinnan:

Jaha så skrev jag en lång kommentar å allt fes iväg...

4 Rantamor-På Näthinnan:

Jaha ja nu kunde det funka minsann...

gör ett till försök.

Jo mitt foto var taget på vår allra sista havsutflykt...

vi lade lite nät och fick sik och drog iväg å rensade...

och när jag står å ska fota fiskefångsten och vänder mig om så är det ett riktigt skådespel när solen försvann ner i havet...

klockan var strax före tre på eftermiddagen...

och jag lovar det blev lite skumt innan vi var hemma.



men du har ju fångat vackra juluppsättningar i din stad...ljust och vackert.

Och Oskarsteatern...

hoppas att ni hade en minnesvärd kväll..



Tjingelingen.

5 Annelie Esséus:

Visst är det vackert nu när staden är klädd i alla dessa fina ljus.

Och det ska bli kul att höra hur Spamalot var!

Min bild är tagen på Slottsträdgården Ulriksdal.

6 Pysselfarmor:

Jo det är vackert i Stockholm - trots regn! Skulle själv vilja ha liiiiiiiiiiiiiiiiiiitet snö och någon minusgrad för att slippa detta gråa trista väder med slask blask....snygga kvällsbilder fångade du ändå. Själv kommer jag från Konserthuset just....hejdundrade konsert Jul i Folktoner. Nääää jag vilade mig från fotograferandet ikväll. Tycker att det är skönt ibland. Ja bilden är tagen under Centralbron...i somras och jag tror att jag tipsade dig om att fotografera under broar. Det ger, tycker jag, intressanta bilder.

7 Monica o Jacob:

Det är något visst med julskyltningen och belysningen;-)kanske dags för en resa till stora staden någon kväll för att beundra det.

Kommentera här: