Hjul.


Så här precis efter jul väljer Tisdagstema lite vitsigt "hjul" som tema.

Jag väljer några stora och tunga hjul.




En stor mobil kran på väg bort från ett husbygge efter utfört uppdrag.

Jag tar ofta fram kameran när jag ser udda fordon. Det har varit gott om dessa olika lastare, grävmaskiner mm i mina kvarter under flera år nu. Vägar har byggts om och nya bostadshus har tillkommit. Variationen är stor bland dessa bygg- och grävmaskiner. 



Så jag visar upp fler kraftiga hjul på två arbetsfordon. Varför inte? :-)




Fler tolkningar på hjul här

Erik

Kommentarer:

1 Beate:

Detta inlägg storgillas av mig!!! Är alltid fascinerad av byggarbetsplatser med alla dessa monstermaskiner. Vid Norra Station har jag mycket att välja på ... precis som du i ditt område!

2 Artlover:

Är det inte något kul på hjul och cykelhjul så är det arbete på hjul, dvs. arbetsfordon:-)

3 Pysselfarmor:

Ja tänk vad många olika fordon det finns....undrar om du sett det som finns hos mig ?!???? ;-))

4 Zanna:

Mäktiga maskiner :) Det gillar jag :)

5 SigridfraEnget:

Grymt!

6 Zanna:

Motorcykeln står i kyrksalen för att...det är coolt att ha den där :) Och visst är det ett bra ställe att förvara en sån raritet på :) Att ha en orgel i kyrkan är för vanligt, det finns det ju många som har ;)

7 olle:

Bäste Broder

Kohan kommaer att älska dig för detta inlägg. Han klagar alltid på mina kalendrar för att de inte innehåller några entreprenadmaskiner utan bara natur

8 Eva:

Ja, som sagt, varför inte :-)

Rejäla hjul!

Enhjulingen hos mig stod på en konstutställning i skåne :-) Jag provade INTE att cykla på den! Börjar bli gammal o vis ;-)

9 Mia:

Hugaligen vad mycket tungt dom ska orka, de där hjulen!

10 Benita:

Tänk vad jobbigt det vore utan hjul!:)

11 anemonen:

Stora arbetsforden var en gång favoriter för mig. Jag ville så gärna bli grävmaskinist men icke sa nicke (min far) det gick ju inte an för en flicka.

12 Carina - inspirera:

Många olika hjul finns det minsann!

Ha en fortsatt bra mellantisdag.

Kramen.

13 Carina - inspirera:

Många olika hjul finns det minsann!

Ha en fortsatt bra mellantisdag.

Kramen.

14 Mona:

Rejäla doningar. Gäller att hålla sig undan när dom rullar fram.



Jodå det var ett kvarnhjul på min bild. Det ligger i trädgården hos en väninna i Dalsland. Vete sjutton hur hon fått dit det!

15 Klimakteriehäxan:

Visst blir man lite tagen av storleken ibland? :-D

Kommentera här: