Energi.


Passerade varuhuset NK:s skyltfönstren på Hamngatan (i Stockholm).
Julskyltning kräver onekligen en del energi.

Där hittade jag passande foton med tomtens egen variant på energi!


Tomten får själv skapa elenergi så att modelltåg och annat rör på sig och lyser.


Resten av julskyltningen i detta fönster.


När tomten trampar sakta på cykeln så slocknar ljuset i granen...


Här ett annat skyltfönster i varuhuset.


Ett skyltfönster på NK, julmat lockar både barn och nissarna. :-)


Blandade "tittskåp" längs Hamngatan.



Andra tolkningar här

Erik

Kommentarer:

1 Marit Johansson:

Haha.. jag har aldrig sett en sådan sportig tomte, rolig tolkning!

2 Anitas Blogg - Malta:

Ha, ha.. Väldigt fyndigt och kul. Tomten som cyklar och skapar energi :-) Rolig bild den första. Får mig att tänka på då jag själv ibland sitter på min motionscykel och trampar. Funderar över hur mycket energi jag gör av med samtidigt som jag skapar en massa till ingen nytta ;-)

3 Lasseivomma:

Dom är verkligen duktiga på NK. Verkar som om nissarna vid bordet borde byta av tomten på cykeln, annars riskerar dom att spricka.

Väldigt roliga bilder, tack Erik och NK.

4 SigridfraEnget:

Härliga och energiska skyltfönster!

5 Inger:

Hei.



Flotte energi bilder.



Ha en fin kveld:)

6 Mormor:

Blir nesten tappet for energi av julestresset. Da er det fint at noe lader opp igjen.

Ha en fin kveld

7 Rantamor-På Näthinnan:

Hahaha...

tack för att jag här i norr får se hur dom skyltar till jul i stora staden...

vilken snitsig tomte på cykel..

klart han måste träna för att hinna med allt till jul...

många mil blir det...

och nissen vid julbordet lever lite farligt...

kan ingen avlösa han innan han äter ihjäl sig...

du har mycket att fota där i Stockholm...

Kul...



Tjingelingen.

8 Pialotta:

Herre jisses vilken fönsterfotograf du varit i veckan Erik .. gillar skyltfönster som är så här intressanta.. Man kan ju alltid fönstershoppa ;)

9 ormbunke:

Synd att inte sett det live. För det var riktigt kul energi. Påpassligt fotat av dig. Ha de gott. Anita

10 Elisabeth:

Så härligt att få med NK-skyltningen! Ha dé!

11 Erika:

Vilka fina skyltfönster, roligt när det avviker från övrigt gällande julskyltning inför jul.



Den första snön kom här i går, mer är på väg natten mot Fredagen. Vill du har lite? Förra året kom första snön den 10 Nov så nog är det lite skillnad mot i år.

12 Erika:

Tack så mycket för dina kommentarer. Jag minns att du någon gång skrivit om din katt Dessan. Vi som tycker om de små pälsdjuren vet vilken saknad som uppstår när de inte finns mer. På något konstigt sätt trodde jag att min katt alltid skulle finnas, det blir nog lätt så när han funnits vid min sida i 16 år. Naturligtvis visste jag att en dag så..osv. men jag ville inte tänka så. När han blev sjuk gick det så fort att jag inte han med alls.



Jag brukar ofta skriva Vinkelevink när jag avslutar en kommentar, men numera glömmer jag det då min sinnesstämning inte är som den brukar. Saker och ting som sker i livet tar ofta tid på sig att bli normalt igen.



Önskar dig i allafall en fortsatt bra dag och kväll.

Tack för att du förstod när du läste det långa inlägget.



13 Anni:

Just det, ja. Jag hade ju tänkt gå förbi där i går kväll och fota lite när jag var på stan. Så blev det inte. Tycker det är så tråkigt att det inte är rörlig julskyltning som förr, blev hemskt besviken ifjol när allt såg ut som en "vanlig" skyltning. Men det är klart - den var väl för energikrävande!!!



Kul tolkning!

Kommentera här: