Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Härligt nästan lika söta som min tomte;-)))

Ha en skön vecka så här innan Jul;-)

2 Lasseivomma:

Mysig bild, ser nästan farligt ut med tomten som riskerar att fastna med skägget i dragspelet.

3 Cecilia Artista:

Ahh - lite jazztoner så här i juletider!

4 Anki:

Riktigt mysigt ser det ut!

5 Pumita:

Hehe, vilken festlig bild! Det är mycket som pågår där... Två tomtar som samlar ihop pengar till barnens julklappar och han där bakom rutan... han har slutat tro på tomten för han fyller i en tipsrad! Eller skrapar en triss kanske? ;)

6 Mona:

Vilken skön bild! Mycket att kolla på här. Blir lite förvånad när jag får se en blå brevlåda. Det var många år sedan dom fanns i Gbg. Hoppas tomtegubbarna fick lön för mödan.



Jodå, du hade rätt. Det var romerska soldater du såg på min bild. Ett julspel spelas varje jul utanför domkyrkan i Gbg. På bilden sitter kung Herodes och tar emot skatterna.

7 Mona:

Det verkar som min kommentar försvann ut i cyberspace. Här kommer den igen:



Härlig bild! Mycket att titta på i bilden. Blev förvånad när jag fick se den blå brevlådan. Det var länge sen vi hade såna i Gbg. Hoppas tomtegubbarna fick lön för möden.



Jodå, det var romerska soldater du såg på min bild. Ett julspel spelas upp utanför Gbg:s domkyrka varje år. På bilden sitter Herodes och tar emot skatterna.

8 Olle:



Hmm, har tomtarna tagit med en extra röd Brevlåda för alla önskelistor eller??

9 Erik "Semlan":

Fotot är nytaget nu i december 2011! Jag noterade också den röda lådan och undrade.

Men vid Telefonplan stod där en röd låda.

Tack för kommentarerna. :-)

10 Della:

Tur att det inte var den andre tomten som hade skägg.

11 Linnea:

Det är bra Erik sätt lite swing på köttbullarna då blir de godare. Kul med lite blandat kompott.

God fortsättning tror jag att det heter!

Kram/Ib

Kommentera här: