FOTO lycka.


Fotolycka kan vara så mycket. Att bläddra igenom ett gammalt fotoalbum och se ett vackert porträttfoto på någon död släkting är inte dumt. Det var lite lycka nyligen när ett sådant album hamnade i mitt knä. Miljöer jag känner i en annan tid, intressant. Inser att jag själv är ganska slarvig med att göra egna album. Ibland är jag ute och fotograferar människor och miljöer för att sedan hemma (i datorn) finna några foton som verkar ha kvalitéer som jag inte riktigt såg vid fototillfället. Kameran registrerar allt! Bilder som växer när jag ser dem på nytt. Det är sann fotolycka för mig.
Jag har en extern hårddisk bara för foton. Dags att ladda över nya foton dit...



Visar upp ett par, tre olika foton som ger mig lite lycka.


Foto 1.



Foto två.



Trean.


Gillar färg och skärpan i första fotot. Nöjd med porträttet på Albert och upplever en viss frihetskänsla när jag tittar på "trean".
Allt sitter ju i betraktarens ögon. Vad tycker du?


Andra tolkningar finns här

Erik

Kommentarer:

1 4U2:

Gillar alla tre! Du har så rätt ... jag blir glad över att se bilder från tid som gått eller t.ex de jag mist. Tyvärr finns det inte så många bilder. På mig knappt några då det är jag som agerar fotograf, maken vill inte. Samtidigt gillar jag inte att fotograferas. Logik?

Ha en fin dag!

2 Gerda-Thyra:

Ja, det finns många "lyckor"... själv älskar jag att titta på gamla fina foton från förr, tycker det är en alldeles speciell känsla i dem!

3 SigridfraEnget:

Vi har nok alle forskjellig oppfatning av hva som er lykke for oss. Jeg synes dine bilder beskriver det bra! Det siste bildet gir absolutt frihetsfølelse.

4 Kerstin:

Jag kan bara hålla med dig om skärpan, porträttet och frihetskänslan. Gillar faktiskt sista bilden mest med den vackra himlen och silhuetten av flygplanet, men det är fina bilder alla tre. Jag är också dålig på att göra fotoalbum. Bilderna ligger lagrade på den externa hårddisken, men jag har också en extra extern där jag har samma bilder igen. För tänk om den ena externa skulle krascha, då sitter jag där med skägget i brevlådan.

Önskar dig en fin dag, Erik.

5 Agneta:

Jag förstår förstår vad du menar. Det händer ofta att bilder växer efter ett par tittar och ibland kan det vara tvärtom också. Mittenbilden är min favorit. Ser ut att vara en härlig gemenskap där man kan fastna i sina egna tankar ett tag utan att det gör något.

6 Susanna/Malmö till Stockholm:

Alla tre foton är fina. Jag har en förkärlek till porträtt så din andra bild tilltalar mig mest, han ser så lugn och nöjd ut.

7 Leena:

Fina bilder, alla tre! Gillar ändå bäst porträttet, kanske för att jag själv har så svårt för den typen av foton. Skulle vilja men det blir inte ens av, oftast. Vill inte ta kort på folk om de inte är medvetna och är de medvetna så blir det oftast inte bra ... Jaja ... Men du kan vara lycklig över dina lyckade bilder!

8 Anonym:

Jag gjorde min syster lycklig med några gamla bilder i veckan, bilder i svartvitt, som jag kunde förstora med datorns hjälp. De var 4 x 6 cm, från 30-talet. Jag gillar bäst bilden med flygplanet, fin himmel.

9 Charlotta:

Så olika bilder men som du säger alla med egna kvaliteter. Hittar sällan tid att titta på gamla bilder. Det borde man kanske göra oftare.

10 Mona:

Fina foton alla tre. Jag älskar också att titta i gamla album. Tyvärr har det inte blivit några bilder till albumet sedan jag köpte digitalkameran. Någon gång får jag väl ta mig i kragen och skicka in en bunt till papperskopiering.

11 Lisa:

Härliga bilder alla 3 men jag fastnar lite för den nedersta bilden eftersom jag bara älskar att flyga och min son precis utbildat sig till pilot.

12 Madeleine:

Gillar trean mycket! vackra färger!

13 Pysselfarmor:

Älskar bilder rent ut sagt...både äldre och nyare!

Gillar din tredje bild bäst...litet av William Turner-ton i den ;-)

14 ElStiffo:

Jag gillar alla tre men färgen i trean är ovanlig och härlig.

15 Birgitta:

Jomenvisst är det så :) Vi upplever bilder på olika sätt. Jag med känslor hellre än teknikaliteter :)

Frihetskänslan i sista bilden sitter perfekt!

Erik du kan tro många foton hamnar i papperskorgen ;)

Ha det gott!

Kommentera här: