En true talent!


Nu har det börjat en ny talangjakt, "True Talent". Denna gång är det Trean som har en sångtävling. Positivt i denna tävling är att de som röstar bara hör artisten först. Gillar publiken vad de hör så snurrar publikläktaren runt och de får se den som sjunger också. I övrigt verkar det vara ungefär som Idol. Jag har strötittat lite bara.
Visst, det finns talanger som sjunger covers bra, som har en intressant/bra röst. Ska kanske titta lite mer.

Jag vrider till det lite denna gång, ursäkta Pialotta. ;-)
Det finns talanger inte bara inom musik.

Jag tänker på jonglering. En konstform som ofta kan vara lite tråkig. Visst, de som jonglerar är duktiga (jag klarar knappt två bollar). Men det är mycket teknik, lite som det här talangjagandet.

Men gör man jonglerandet med mycket känsla och tajming så blir det vackert, nästan magiskt.
Jag tänker på Chris Bliss. Kompisen Bosse (här hans blogginlägg) påminde mig på sin blogg och det kan knappast komma vid ett bättre tillfälle (med tanke på Pialottas tema eller hur?).
För här har vi en true talent!
Här på Sonny Radio finns också klippet med Bliss, ungefär samma kvalité som mitt klipp!

Att han sedan valt the Beatles musik att jonglera med/till, det gör inte saken sämre.



Låtarna är från "Abbey Road" skivan.

Chris Bliss, så underbart! Ren poesi.
Det verkar som han numera lagt jonglerandet på hyllan.
Nu verkar det handla om komedi, han har en hemsida också. Där berättar han om alla exemplar han köpt av Beatlesskivan "Abbey Road", bland annat.

Kanske ett tidspassande foto också?


Stor skillnad på klorna.

Med tanke på the Beatles så kör jag på med några låtar! Börjar med en favorit precis som jag gillar jordgubbar (och vaniljglass). :-)



Instrumentet Mellotron var föregångare till dagens synthezisers och samplers. Kul början på klippet.

Så en skön nonsenslåt med the Fab Four, "Hello, Goodbye".



Lite samma känsla i deras kläder som ABBA ungefär tio år senare i Brighton.

Tar en annan Beatleslåt också, "Hey Jude".



Kan väl nästan inte bli mer talangfullt än dessa fyra killar? Så får det bli.





Kanske vill du kolla mer kring True Talent, klicka här


Erik

Kommentarer:

1 Pialotta:

Fantasi det har du i alla fall Erik :) Roligt inlägg som får mig på gott humör mitt i natten .. Sämre var det förut.. min Nikon strejkar .. fattar inte varför har inte kladdat på knapparna.. samma inställning som tidigare.. Men när jag ska ta foto så blir det ingen bild fast det klickar som vanligt.. Mysko. Batteri och minneskort helt okej. Får gå till kameradoktorn på måndag, den är ju bara ett år gammal .. stackars liten som fått något virus eller så ;) Talanger ja du det får man säga om dina gossar ;) Ha de bäst..

2 Lena:

Ja du fick verkligen till en annan vinkling på veckans tema. Beatles är ju helt okey att lyssna på(även om jag mer är en Stones-tjej)...och jongleringen sen...han är jätteduktig!

3 Mia:

Oooohh ja, visst finns det talanger av olika slag!

Men Beatles finns det bara en sort av...oslagbara! L

4 Monica o jacob:

Härlig jonglerande kille

The Beatles är det inte att göra det lätt för sej, men dom var ju ena riktiga talanger;-)))

I dag har varit en sorgens dag vi fick ta bort Argos vår temautmanings hund och det känns

hårt;-((((((

5 Birgitta - foto CHIP:

Ha ha - nu är du buspojken i klassen som inte lyder fröken :)

Men du serverar både roligheter och ljuv musik :D

jag blir också glad

ha det gott

Kommentera här: