Sticker det ut?

Nu vill Pialotta se lite attityd i musiken!
Perfekt tycker jag så här denna vårdag. Då kör vi...


Alice Cooper.

Go To Hell!





Tycker allt sedan den gamla låten "Schools Out" kom ut att Alice Cooper lyckats med detta, att ha attityd.
Men istället för "Schools Out", varför inte låten "No More Mr. Nice Guy"?



Vi tar en till...
"Billion Dollar Babies" som också var namnet på skivan.



Lite stor visning, så här får du Alice Cooper i eget fönster!


Alice Cooper, osminkad.

Nu funderar "vän av ordning" och kommer med en invändning. - Men du presenterar bara äldre låtar med Alice Cooper.
Och?
Vad har ålder för betydelse? Bra musik förblir bra musik! Spelar ingen roll om låten är gammal eller nyproducerad.

Nu över till The Revolting Cocks. Provocerande, tung musik. Här en skön konsertupptagning.


Tyvärr undrar jag över gruppen, tror de somnat in (dåligt med uppdateringar på My Space)


Ovanför Örnsbergs båtklubb.

Tack och hej, leverpastej (för denna gång)!



Andra inlämnade musikaliska bidrag finns här,

(Det finns en fortsättning på detta inlägg, en del 2 här.)
Erik

Kommentarer:

1 Lena:

Alice Cooper är en man med massor av attityd. även jag valde honom denna vecka. Billion Dollar Babies har väl varit en av favoriterna genom åren. The Revolting Cocks har jag aldrig stiftat bekantskap med tidigare. Dom var kaxiga med massor av attityd.

2 Mia:

En frontfigur vad gäller attityd inom rocken, det måste jag säga...me like!

3 Anni:

Japp, gott om attityd där! Inser att mitt bidrag kanske är lite väl udda denna gång...

4 Pialotta:

Massor med Attityd i Cooper.. när min dotter var liten flicka grät hon floder av rädsla när hon såg LP-fodralen med den mannen .. han var ju en aning sminkad;)

Kommentera här: