Seger/vinst.



Det blev inget färgstarkt förra veckan. Nu är temat seger/vinst, denna 132:a omgång och jag har fått ihop en blandad fototriss som har lite med temat att göra.


Lill med sitt diplom (segerbevis). Efter idogt studerande är hon nu färdig med studierna. Grattis!


Det var en seger när jag till slut stod inne i berget på Skeppsholmen och såg Terrakottaarmén efter köande ute i vinterkylan.


Min gladiatorfantasi fick mig att göra gesten när jag besökte den gamla romerska amfiteatern El Jem i Tunisien. Onekligen en arena där vinnare korats! Amfiteatern var också inspelningsplats för filmen "Gladiator" (med Russell Crowe i huvudrollen och i regi av Ridley Scott) som du kanske sett?



Mer trissfoton här,
Erik

Kommentarer:

1 kjerstisandnes:

Fine seiere dette:0)

2 Marie Carpe Diem:

Vilken bra tolkning Semlan. Att ha ett examensbevis i handen DET är en seger verkligen. Fint som snus att se dig som gladiator :-) Kan tänka mig att adrenalinet pumpade runt med hög hastighet i den omgivningen. Ha en fin söndag.

3 Kjell E:

Trevlig triss.

Amfiteatern El Jem, har jag också besökt.

Tänkte tillbaka på det nu(1992), när revolten pågick i landet.

4 Hedwig:

Terrakottarmén, visst var den sevärd. Men ack så svårt att få bra foton pga det tjocka glaset.

Bra segersvit

5 Bittens bilder:

Terrakottaarmén skulle jag också vilja se ...

6 The one and only Nettan:

Fin tolkning. Terracottaarmen måste ha varit en otrolig upplevelse att få se. / Nettan

7 Monica o Jacob:

Härlig segersvit som avslutas med He-man;-);-)

Terrakottaarmén, ja du dom kunde slå på stort vid begravningar förr i tiden.



Enligt jaktlagen får din hund under tiden 1 mars – 20 augusti inte vara lös i marker där det finns vilt. Hunden måste inte vara kopplad, men det krävs att den står under samma kontroll som om den hade varit kopplad d.v.s. hunden ska vara i förarens omedelbara närhet.

Eftersom våra är viltrena + lydiga funkar det

bra;-);-)Rådjuren här har inte ens vett att vara rädda för dom.

Ha en skön söndag;-)

8 Anneli - A'la Foto:

Jag var helt säker att det var Mona Sahlin på första bilden! :O)))

9 Barnens Hjältar:

Vilken underbart härlig triss!

Sprudlande av segerglädje :-)

10 Anni:

Gladiator, ja du, den filmen gillade jag!

Och terrakottaarmen bokade jag biljett till på nätet, då slapp man köa. Dessutom såg jag den på Louisiana 1980, men det minns jag inte speciellt mycket av.



Lindtchokladen vann jag i en tävling på alltommat.se, med den otroooligt svåra uppgiften att berätta vilka våra sinnen är. Lite roligt var att flera hade skrivit sina svar i kommentarer istället för att mejla in dem...

11 Gammelsmurfen:

Bra och varierad triss.

12 Powered By Porridge:

El Jem är helt klart värt ett besök, mycket mindre turister än vid Colusseum i Rom och minst lika bra upplevelse! Och väl inne på filmspåret, delar av de tidiga Star Wars-filmerna spelades in i Tunisien :)



Ha en bra söndag

13 Kerstin:

Vilken fin triss, Erik. Gillar speciellt första bilden, för det måste kännas som den största seger att blir klar med studierna.

Själv har jag inte varit med i trissen idag. Har fått hjälp med att omformatera datorn så jag är med nästa vecka istället.

Ha en fin vecka.

14 @Receptomaten:

Schysta bilder! Gillar extra att du bär (flug?)fiskevästen i Tunisien :D

15 Tant Otto:

Bra trissat...trean blir favoriten idag din segergest går inte av för hackor.

Ha de bäst!

16 Sara:

Första bilden visar sann vinstglädje :)

17 Birgitta:

Finfin glad och härlig triss! Där i Tunisien har jag också varit :)

18 Susanne:

Härlig tolkning!!!!

19 Jah Hollis:

Du kunde varit stand in för Russel Crowe. :-)

20 Maria-Thérèse:

Du skulle passa i den filmen!!

Var terracottaarmén värd ett besök?

21 Barbro S:

Härliga bilder i din triss. Bra, roliga varierande vinster.

22 Nukke:

Glada bilder 1. och 3. och du var säkert glad då du slapp in o fick se den där terrakottaarmen !!!

23 Victorgry:

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

Kommentera här: