"Konstnärligt" fönster.

Susanne vill se ett konstnärligt fönster så här till påsk. Hmmm?
Under tiden som jag löser Melodikrysset (jättelätt denna vecka 16!) slutför jag mitt fönsterinlägg. Jag började mitt i natten och satt med två fönsterspeglingar och lekte i ett bildbearbetningsprogram tills jag blev trött...
Dags att få ihop inlägget och "lämna in" hos Susanne!
Jag väljer ett eget foto på en spegling i ett fönster (jag har jobbat en del med fotot i efterbearbetningen).
Hoppas det duger som bidrag till detta fönster nr 125 i ordningen (onekligen en imponerande fototemalängd, 125 veckor!)?
Kanske ser du ungefär var det är taget?



Skyltfönstret till en speciell butik som öppnar först den 7 maj.



Andra mer konstnärliga fönster här,


Erik

Kommentarer:

1 Anna:

Jag skulle nog aldrig gissa att du "lekte" med bilderna. Bra gjort! Såg i ett tidigare inlägg att du fotade det blommade japanska körsbärsträdet. Det är min favorit, precis när det blommar så vackert. Men i Eskilstuna är det fortfarande lite naket på den fronten.



Önskar Dig en fin Påsk!

2 Susanne:

Näpp, jag har inte den blekaste aning om var det är taget. Försöker förtvivlat läsa spegelvänt, men det går inte alls. Tycker förstås att det liknar Jimi Hendrix den där gula figuren, men kan ha fel. Men nej, du får berätta var det är taget, jag ger upp. :)

3 Erik "Semlan":

Vänta Susanne. Du får ge dig till tåls.

Kollar du runt lite i min blogg så fattar du nog?



Anna: Efter ytterligare någon dag har säkert körsbärsblommorna spruckit ut ytterligare... :-)

4 Karin:

Härlig bild du fixat med och var det är från kan jag inte lista ut, men blir så nyfiken att jag ska titta runt i bloggen......

5 Jah Hollis:

Man lurar sig lite av speglingen där, men man lurar sig inte på att det är Jimi Hendrix som tittar mot oss från en affisch där. Så visst är det helt klart konstnärligt.

Min bild på Malmö konsthall gör kanske inte rättvisa åt bygget. Det är betydligt mer omfattande än vad som syns ur min fotovinkel och konsthallen är väl värd ett besök (förutsatt att det är någon bra utställning på G).

http://www.konsthall.malmo.se/o.o.i.s/2633



Ha en fortsatt fin påskhelg!

6 Jah Hollis:

Ja, just det. Har butiken anknytning, kanske riktigt nära, till Gröna Lund?

7 larans:

En klurig bild och gåta. Konstnärligt, helt klart iaf!

8 Cecilia Artista:

Du har fått till en riktigt fin bild med spegelbilden och Jimmy Hendrix! Bra jobbat!



Betr min glasbild så är jag inte heller helt säker på att det är ett ägg men det passar ändå bra i dag tycker jag.



Ha en fortsatt trevlig påsk!

9 Lisa:

Ja Jimi ser man att det är men hmmm vart är det nånstans. Gissar också på Gröna Lund.

10 Anna ..dansar in:

När jag träffade min man för typ ..hundra år sedan då hade en en affisch med Hendrix på sin vägg..det var det första jag tänkte på när jag såg din bild här..det kul med minnen o flashbacks :)bra jobbat..

11 Pysselfarmor:

Konstnärligt-..yes!

12 Klimakteriehäxan:

Känner igen Hendrix. Men absolut inte stället. Fast jag kan tänka mig att stötta förslaget Gröna Lund!

13 Ninni/fotografia:

Snyggt jobbat! Jimi Hendrix känns ju igen men var någonstans det är fotat...nej har absolut ingen aning. Ja kanske är det Gröna Lund????

Ha en fortsatt skön Påskhelg!

14 Pumita:

Om inte Hendrix är konst så vet jag inte vad som är det... ;) Supersnyggt fotat också. Blir lite nyfiken på vad det är för butik du syftar på. För Gröna Lund är ju ingen butik... Får vänta med att du avslöjar det rätta svaret.

15 Erik "Semlan":

Först tack för alla kommentarer, kul!

Nu en förklaring:

Gröna Lund har lärt sig av Liseberg. Så numera finns det en butik vid Allmänna gränd som säljer t-shirts, muggar mm. Fotot är taget in i butikens skyltfönster, sedan har jag vänt på fotot för att få speglingen att bli rättvänd.

Så jag är precis vid entrén till Gröna Lund. Just "Grönans" snygga affischer, exempelvis Jimi Hendrix, gillar jag. Hoppas de går att köpa i butiken... det var stängt precis som nöjesfältet.

HA en skön avslutning på påskhelgen!

Kommentera här: