Hög position.

Hög position, ja skapligt hög i alla fall. Position är temat denna tisdag. Ser du killen där uppe vid styrhytten? Den f.d. högsta byggkranen i Örnsberg höll på att demonteras för några dagar sedan. De nya husbyggena hade kommit så långt så att byggkranen inte längre behövdes vid de nybyggda hyres- och bostadsrättslägenheterna i Örnsbergs Industriområde. Nu är det "bara" allt arbete inne i husen kvar att göra! En mobil kran hjälpte till med demonteringen av byggkranen.


En hög "arbets-position". Utsikten där uppe måste vara fin över nejden.

Undrar om han med höga positionen har någon fallskärm? ;-)


Notera att motvikten längst bak redan är borta, annars skulle krantornet kanske välta.

Demonteringen gick fort. Kranlastbilen gav sig iväg till nya uppdrag.


Kranföraren hälsar...


Imponerande fordon, undrar lite över vikten... det skakade på bron när den mobila kranen for förbi.

Min tolkning av position, andra tolkningar hittar du här!
Erik

Kommentarer:

1 Cecilia Artista:

Du visar också härliga vardagsbilder i dag Semlan!

Killen högst upp får ju inte vara höjdrädd. Han är nog riktigt cool och gillar utsikten!

Ha en bra dag!

2 Annelie-Singapore:

Du skulle se luftkranarnas höjd här i Singapore ;).

Man kan undra dessa killar som både plockar ner och upp lyftkranar, om det kittlar någon gång i magen.



Fin bildserie du bjuder på.

3 Pialotta:

Öj, öj, öj.. jag som har höjdskräck :(

Men jag beundrar de som kan jobba i lyftkranar, ställningsbyggare mf.

Härliga vardagsfoton :)

4 Monica o Jacob:

;-)Nä någon fallskärm har han nog inte, det har bara dom som går omkring och glassar inte dom som jobbar.

Undrar vad det kommer att kosta att bo där, får gå in på hemnet och titta.

Ja du WordPress och Bloggplatsen funkar inte alls, går det inte i spam så försvinner det i syberspace.

Tror jag hoppar den hädanefter det är ju inte kul när det inte funkar.

Haha han tog ingen skada av att bli fotad tror

jag;-)

5 Elisabeth:

De har en bra hög position, de som jobbar högt uppe i en kran. Jag har följt en byggarbetsplats här, och en del dagar när det blåst, måste det ha varit kämpigt att ta sig upp. Ha dé!

6 Lisa:

Med min höjdrädsla vore det inte tänkbart att jobba i den höga positionen.

7 Benita:

Fina bilder men jag skulle inte vilja vara i den högsta positionen! :)

8 Klimakteriehäxan:

Usch det där med högt upp i ingenting, det är ingenting för mig! Föredrar andra positioner, mer jordnära!

9 Pysselfarmor:

Den där höga positionen har säkert en jättefin utsikt,,,men av naturliga skäl vill inte jag sitta där ;-)

Kommentera här: