Våra röster.

Varje prutt är individuellt utformad och ofta utan koppling till den föregående. Det händer att någon fis då och då för med sig lukter från kroppens inre.
Vi närmar oss valet snabbt som ögat och partiledarutfrågningarna som sker i media lämnar mig med en kvardröjande tomhet. Det sägs mycket, men det sägs ändå väldigt lite. Det mesta är valfläsk, med olika grad av förruttnelse redan när fläsket presenteras. Alla vill vinna just din röst. När jag går på stan sticker valarbetare åt mig små broschyrer med just sitt partis budskap. Skola, vård och omsorg, alla har de sin nyans. Det är väl det enda som skiljer, färgerna på partisymbolerna?  
Var är visionerna? Finns det plats för ideologiska resonemang i valdebatten?
Många tomma ord, som en fis i universum. Ibland undrar jag om politikerna själva tror på vad de säger.
Det verkar inte alltid så. Vi går mot nya kalla tider, hur än valets utgång blir.
 




SVT har sett på några amerikanska satirprogram och inför valet skapat ett eget satirprogram. Här kan du kolla på Elfte timmen, ganska skoj tycker jag. De har en hemsida också
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Dom är bara människor, partiledarna. Dom vet inte heller hur all världens problem ska lösas. Många verkar tro att om vi bara köper mer och mer så kommer alla problem att lösas. Det tror inte jag.

2 Erik "Semlan":

ElStiffo: Det tror verkligen inte jag heller. Att konsumera en massa är ingen lösning, på några problem. Men jag saknar mer av visionerna i svensk politik. Just nu tycker jag det mesta är en jämn smet bara, nästan inget alls som sticker ut.

3 ElStiffo:

Som du säger, det saknas verkligen visioner! Det beror antagligen på att de flesta partier inte tror att det kan locka väljare.

4 ElStiffo:

Vilka visioner skulle locka oss då?

5 Erik "Semlan":

En intressant fråga, ElStiffo. Jag lämnar detta nu, men tror jag ska börja aktivera mig mer politiskt. Med tanke på hur det verkar gå i valet så tror jag det behövs fler aktiva röster. Kanske något att dryfta helgen efter valet?

Kommentera här: