Två sköna ballader.

                               

Så har Pialotta valt ett nytt tema, ballader framförda av kvinnliga artister. Jag började med att gå runt hos redan inlämnade bidrag och där fanns flera favoriter. Som "The Ballad Of Lucy Jordan" med Marianne Faithfull och Prince underbara ballad som Sinead O'Connor sjöng "Nothing Compares 2 U" och så Bette Midlers underbara "The Rose". Du har väl Spotify? Då kan du klicka på de tre låtarna och njuta! Men jag tar inte med dessa igen här i mitt inlägg utan väljer ett par andra ballader.

Men först börjar jag med en dam som bland annat deltagit med lite filmmusik, hon har en skön stämma,

"Love Song For A Vampire" med Annie Lennox inget videomässigt fantastiskt, men en fin ballad.

en annan snyggt gjord video med Annie Lennox är den här "Pattern Of My Life". Tyvärr är det lite bortplockat med Lennox på YouTube, så jag väljer två andra ballader jag kan ta och plocka in i inlägget.

Så nu!

Bangles - "Eternal Flame"


Så skön låt, här kan du få upp den i eget fönster.

Varför då denna låt? Jo jag tycker den låten står så bra för min kärlek till min sambo. Fortfarande kan jag bli alldeles varm i hjärtat av både låt och sambo. Det känns som en evig flamma, ja som Bangles sjunger.

Så en dam som strulat till det och förstört sin vackra röst med droger. Här en inspelning från hennes glansår.

Whitney Houston - "I Will Always Love You"


Finns flera versioner på YouTube, denna låt kan du få i eget fönster här!

Jag vill ínte bli för personlig, men flera gånger har döden varit väldigt närvarande omkring mig. Det kan vara värt egna inlägg, så vi lämnar det här (lite får jag retas). Hur som helst, en ungdomskärlek (vi gick i samma klass några år och kom varandra nära) hamnade efter vår förälskelseperiod i fel sällskap. (I alla fall tyckte jag det.) Jag flyttade och lite oväntat fick jag nyligen reda på att hon dött en alldeles för tidig död (tydligen droger), redan innan hon fyllt tjugo, bara ett par, tre år efter att jag flyttat från förorten. Men hon, precis som andra damer, kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta.
  
Det finns andra bra ballader, men jag väljer dessa två, denna gång.


En bra ballad är som en god tårta.


 

Finns flera andra bidrag här, 

Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Tre jättefina låtar.

2 Pialotta:

Underbara låtar och du skriver så himla mycket till oxså.. ifo, det är fint de Erik:)

Nu så finns det lite nytt i Jukeboxen igen.. Kanske du ska lägga in dina bidrag lite tidigare, så musikgästerna från jukeboxen tittar in till dig .. du vet ju att "Först till kvarn" .. så är det i alla teman;) Lite synd tycker jag, men det har jag konstaterat..

Ha de fint .. goddi goddi:)

3 Pialotta:

Kom mitt nu inte med här tro???????/P-L

Kommentera här: